هشدار افزایش شدت هوای ناسالم برای کرمانشاه، ایلام، بوشهر و خوزستان


هشدار افزایش شدت هوای ناسالم برای کرمانشاه، ایلام، بوشهر و خوزستان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: رگبار باران و کاهش دما در شمال غرب و خیزش شدید گردوخاک در استان‌های غربی، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه دارد و چهار استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه و بوشهر در شرایط ناسالم کیفیت هوا قرار دارند.

هشدار افزایش شدت هوای ناسالم برای کرمانشاه، ایلام، بوشهر و خوزستان

«کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت هوا به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: امروز در تهران گرد و خاک با غلظت کمتر وجود دارد، اما در مناطق غربی و استان‌های کرمانشاه، کردستان، بوشهر، خوزستان و بخش‌هایی از فارس گرد و خاک ادامه دارد.

وی افزود: در استان‌های یزد و اصفهان این شرایط ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط جوی برای تشکیل مجدد این پدیده از بین نرفته است.

به گفته رفیعی، امروز تمرکز آلودگی هوا بر اثر خیزش گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه خواهد بود و وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، شمال زنجان، ارتفاعات استان‌های سمنان و قزوین و تهران باد شدید موقت و در برخی ساعت‌ها رگباران باران و وقوع سیلاب های محلی انتظار می‌رود.

وی ادامه‌داد: شاخص آلودگی در حد ناسالم (در استان‌های مرزی در حد بسیار ناسالم) خواهد بود و کاهش شعاع دید، اختلال در تردد، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پرواز از جمله مخاطرات این پدیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی