وزیر ارتباطات در رویای اینترنت چند صدمگابیتی برای مردم


وزیر ارتباطات در رویای اینترنت چند صدمگابیتی برای مردم

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (https://itresan.com/tag/%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d8%a7%d8%aa/) در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های این وزارتخانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات با اشاره به اقداماتی که در خصوص افزایش کیفیتی و سرعت شبکه اینترنت صورت گرفته تاکید کرد که بهبود کیفیتی اینترنت، یک شبه اتفاق...

عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های این وزارتخانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات با اشاره به اقداماتی که در خصوص افزایش کیفیتی و سرعت شبکه اینترنت صورت گرفته تاکید کرد که بهبود کیفیتی اینترنت، یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

وزیر ارتباطات در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش کیفیت شبکه گفت: بهبود کیفیت یک شبه اتفاق نمی‌افتد، با اقداماتی که امروز انجام گرفت، به دنبال توسعه ارتباطات ثابت هستیم. امروز شاهد آن بودیم که همه اعضای خانواده ارتباطات دست به دست هم دادند تا یک پروژه کلیدی برای توسعه ارتباطات ثابت رقم بخورد. به تازگی مصوب کردیم که اپراتورهای مخابراتی، یک سوم درآمد خود را صرف توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری کنند، امروز هم تفاهم‌نامه‌ای برای عملیاتی شدن پوشش فیبرنوری برای 20 میلیون خانوار ایرانی امضا شد.

زارع‌پور تاکید کرد که تنها نسخه شفا بخش افزایش کیفیت اینترنت، توسعه فیبر نوری است تا مردم در منزل یا محل کار بتوانند سرعت چند صدمگابیتی را تجربه کنند.

وی در همین زمینه گفت: ما امروز تست سرعت 900 مگابیت بر ثانیه‌ای را انجام دادیم، مردم ما شایسته چنین سرعت‌هایی هستند. ما در وزارت ارتباطات در تلاش هستیم تا این بستر را برای مردم فراهم کنیم، البته در این دوره گذار طبیعی است که مردم از سرعت رضایت نداشته باشند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر توسعه ارتباطات ثابت توضیح داد: ما باید بار را از دوش شبکه ارتباطات سیار برداریم، زیرا این شبکه برای این حجم از تقاضا طراحی نشده است. در گذشه قصوری صورت گرفته و به شبکه ارتباطت ثابت به شکل لازم پرداخته نشده است. اگر ما شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری را به خانه‌های مردم برسانیم، مردم در منزل و محل کار از وای‌فای ثابت استفاده خواهند کرد و از بار شبکه سیار کاسته خواهد شد، ولی این پروژه بلند مدت است.

زارع‌پور ادامه داد: البته برای کوتاه‌ مدت هم برنامه‌هایی انجام شده، یکی از پروژه‌ها این است که اپراتورهای سیار سایت‌های زیادی را زیر فرکانس 2300 مگاهرتز ببرند که در محدوده خودش سرعت دوبرابر خواهد شد، این فرکانس واگذاری شد و پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم. برنامه واگذاری فرکانس جدید هم در دستور کار ما قرار دارد که باید توسز بخش خصوصی و اپراتورها عملیاتی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری