طرفداران فیلم‌های ترسناک در برابر کرونا مقاوم تر هستند


طرفداران فیلم‌های ترسناک در برابر کرونا مقاوم تر هستند

یک مطالعه جدید آمریکایی نشان داده است افرادی که از تماشای فیلم‌های ترسناک لذت می‌برند، آمادگی بیشتری برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا دارند.


محققان دانشگاه شیکاگو دریافته ند که طرفداران فیلم‌های ترسناک و حامیان خون آشام ها، زامبی ها، ارواح و قاتلان در قبال اخبار (کووید-۱۹) و گسترش آن کمترین نگرانی را نسبت به کسانی دارند که می‌ترسند یا دوست ندارند این فیلم‌ها را تماشا کنند.

روانشناسان توضیح دادند افرادی که درام‌هایی درباره زامبی ها، بیگانگان، بیماری‌های عفونی و دیگر موقعیت‌های وحشتناکی که تهدید کننده نظم جهانی هستند را تماشا می‌کنند، با تماشای این فیلم‌ها یاد می‌گیرند که چگونه با موقعیت‌های مشابه در زندگی بدون هراس یا ترس اغراق آمیز کنار بیایند.

کولتان شرونر، محقق روانشناسی که این مطالعه را بر روی ده‌ها بیمار و بازدیدکنندگان در دانشگاه شیکاگو انجام داده است، توضیح می‌دهد که رویداد‌های موجود در فیلم‌هایی مانند Contagion یا عفونت معروفی که شیوع ویروس را پیش‌بینی می‌کند، به مردم این امکان را می‌دهد که به صورت ذهنی آموزش دیده و با اینگونه موقعیت‌های بهتر سازگار شوند.

وی تصریح کرد: تماشای این فیلم‌ها انرژی منفی را از بدن خارج می‌کند که باعث می‌شود بیننده مصونیت و آمادگی بیشتری برای رویارویی با موقعیت‌های سخت یا زندگی با آن‌ها داشته باشد و منطقی عمل کند.

محققان داده‌های ۳۱۰ نفر را که پس از تماشای انواع فیلم‌ها و درام‌ها از آن‌ها سؤال کرده بودند، بررسی کردند و از آن‌ها در مورد میزان رنج و فشار‌هایی که در نتیجه شیوع بیماری همه‌گیر متحمل می‌شوند سؤال کردند.

محققان دریافتند کسانی که فیلم‌های ترسناک را تماشا نمی‌کنند بیشتر در معرض اضطراب، ناامیدی، افسردگی، برانگیختگی عمومی، بی‌خوابی و فوبیا هستند.

در عین حال، علاقه‌مندان و بینندگان فیلم‌های جنایی، قتل، ارواح، خون آشام‌ها و سایر مضامین ترس و وحشت و مشکلاتی که امنیت کره زمین یا جامعه را تهدید می‌کند، از نظر روانی و عاطفی بهترین ثبات را در مواجهه با اخبار مربوط به کرونا داشتند.

شریونر توضیح داد که عشاق فیلم‌های ترسناک به نوعی پیش بینی بدترین‌ها را دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از غافلگیری‌های تکان دهنده اجتناب کنند، زیرا آن‌ها ده‌ها یا حتی صد‌ها مورد از آن‌ها را در فیلم‌های زیادی در طول سالیان متمادی تماشا کرده اند که به آن‌ها قدرت می‌دهد تا اسحاسات و عواطف خود را کنترل کنند.

وی گفت: این بینندگان از تماشای این نوع فیلم‌ها احساس امنیت می‌کنند و به آن‌ها راهی می‌دهد تا سناریو‌های سخت و ترسناک را تماشا کنند و آماده رویارویی روحی و روانی با آن‌ها شوند.

منبع: صوت العراق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس