محتکر کالاهای اساسی در قزوین بیش از سه میلیارد ریال جریمه شد


محتکر کالاهای اساسی در قزوین بیش از سه میلیارد ریال جریمه شد

قزوین-ایرنا- سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: محتکر کالاهای اساسی که اقدام به انبار آنها در حومه شهر قزوین کرده بود به پرداخت سه میلیارد و 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

علیرضا حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ارسال گزارش پلیس امنیت اقتصادی در مورد کشف چندین تن روغن خوراکی، ماکارونی و شکر از یک انبار در حومه شهر قزوین، پرونده ای تشکیل و جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی اظهار داشت: شعبه ویژه پس از رسیدگی با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسن پور ادامه داد: اقلام احتکار شده با تشخیص قرارگاه امنیت اقتصادی در مراکز تعیین شده به عرضه خواهند رسید.

این مسوول گفت: در گشت های مشترک برگزار شده طی دیروز و امروز نیز دو نانوایی و دو انبار کالا پلمب شدند تا رسیدگی در خصوص تخلفات احراز شده صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی قزوین اظهار داشت: همچنین یک قاچاقی ارز دیجیتال که از او ۲۱ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده بود به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد ما با احتکار، کم فروشی و گران فروشی قاطع و بدون اغماض خواهد بود، افزود: مطابق با اختیارات جدید سران قوا به تعزیرات در تشدید مجازات های احراز شده از سوی واحدهای صنفی، حکم پلمب و نصب بنر همراه با مجازات سنگین برای متخلفان درنظر گرفته شده است.

حسن پور تاکید کرد: ما در کنار اصناف و بازاریان شریف و منصف هستیم اما با محتکران و متخلفان تعارفی نداریم چرا که خط قرمز تعزیرات، تضییع حقوق عامه است و نسبت به هرگونه اقدام منافی قانون به سودگران هشدار جدی می دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط