میزان گرد و غبار در آسمان همدان کاهش می‌یابد


میزان گرد و غبار در آسمان همدان کاهش می‌یابد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: غلظت آلاینده های جوی در طول چند روز گذشته در استان همدان افزایش یافته است که از بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با افزایش سرعت وزش باد، از میزان آن کاسته می‌شود.

محمد حسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و کاهش میزان آلاینده‌ها پیش بینی می شود.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد ادامه داد: سرعت وزش باد در شهر همدان در برخی از ساعات به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید و تا بعد از ظهر نیز پیش بینی می‌شود به ۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

باقری شکیب اظهار داشت: وضعیت آب و هوایی استان همدان در روزهای آینده پایدار و طی پنج روز آینده آسمان استان صاف است و خبری از ورود سامانه بارشی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اسدآباد با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و ملایر با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۷ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق