توزیع 4.5میلیون تن کالای اساسی و غلات طی 2 ماه اخیر


توزیع 4.5میلیون تن کالای اساسی و غلات طی 2 ماه اخیر

تهران - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی از واردات و توزیع بیش از 4 میلیون و 500 هزار تن غلات و کالای اساسی در کشور طی دو ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «عباس عسکرزاده» اظهار داشت: در دوماهه فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن غلات و کالای اساسی به کشور وارد و توزیع شده است.

وی افزود: همچنین برای سه‌ماهه نخست سال جاری قرارداد و تفاهم‌نامه تهیه و توزیع بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی و غلات با تجار خارجی و داخلی امضا شده است.

معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، نرخ‌های اعلامی جدید در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و از امروز چهارشنبه نهاده‌ها بر اساس نرخ‌های جدید به متقاضیان تحویل می‌شود.

عسکرزاده درباره نحوه واگذاری نهاده‌های دامی به دامداران، گفت: بر اساس شاخصه‌های هر واحد تولیدی اعم از دام‌های سبک و سنگین و مرغداری‌ها، سهمیه موردنیاز در سامانه بارگذاری شده است و پس از خریداری بین آنها توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه دولت سقف قیمت فروش نهاده‌های دامی در مبادی ورودی برای هر کیلوگرم ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، جو ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

توزیع 4.5میلیون تن کالای اساسی و غلات طی 2 ماه اخیر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !