نخستین وظیفه منتظر، چیدمان رابطه با امام زمان(عج) بر مبنای عقلانیت است


نخستین وظیفه منتظر، چیدمان رابطه با امام زمان(عج) بر مبنای عقلانیت است

حجت‌الاسلام شهبازیان با شرح وظایف منتظران در عصر غیبت، گفت: نخستین وظیفه منتظر، زندگی عاقلانه و چیدمان رابطه خود با امام زمان(عج) بر مبنای عقلانیت است. دینداری بدون عقل گرفتاری‌هایی برای دین به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد شهبازیان» در تشریح وظایف منتظران در عصر غیبت امام زمان(عج)، اظهار کرد: خدای متعال در آیات قرآن اشاره کرده که محور همه عالم به دور ولایت ائمه(ع) می چرخد برای همین هم به ما دستور داده اند «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» و نیز «وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ» یعنی از طریق رابط ها به خدای متعال برسید.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: وجود رابط اهل بیت(ع) که در آیات متعدد به آن تصریح شده و خداوند خلافت و خلیفه و امام را محور عالم قرار داده، یعنی هدف خلقت این است که ما به عبودیت برسیم. در روایت است که عبادت باید بر مبنای معرفت و شناخت باشد وگرنه اثری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما نسبت به این خلفا و ائمه(ع) وظایفی داریم به ویژه در عصر غیبت نسبت به امام زمان(عج) وظیفه داریم به عنوان شیعه و محب انجام وظیفه کنیم.

این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: آیات شریفه قرآن تصریح دارند دو نظام بیشتر در عالم وجود ندارد یکی نظام حق با محوریت اهل بیت(ع) با ابزار عقلانیت دینی، مرحوم کلینی(ره) در کتاب کافی بحث عقلانیت دینی را به تشریح آورده است.

وی اضافه کرد: محضر رسول خدا(ص) رسیدند و عرضه داشتند: فلانی اهل نماز و روزه و خمس و جهاد است، پیامبر(ص) پرسیدند: عقل وی چقدر است؟ چراکه دیندار بدون عقل، آسیب و وبال برای دین است! به عبارت بهتر، دینداری بدون عقل گرفتاری هایی برای دین به وجود می آورد.

حجت الاسلام شهبازیان با بیان اینکه عقلانیت دینی از مولفه های نظام حق است، گفت: در مقابل، نظام باطل را داریم که محوریت آن با شیطان و ابزارش جهل است. در زیارت اربعین می خوانیم: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ» یعنی حضرت سیدالشهداء(ع) خونش را بذل کرد تا مردم از جهل دور شوند. جهلی که باعث شد فاجعه کربلا رقم بخورد امام حسین(ع) را مسلمانان کشتند در حالی که روزه گرفتند و وضو داشتند!!

وی افزود: نتیجه حاکمیت جهل بر اسلام، می شود خانه نشینی امیرالمومنین(ع) و کشتن خلیفه خدا.

حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به وظایف منتظران در عصر پرتلاطم و پرفتنه و گرفتاری غیبت امام مهدی(عج)، خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه منتظر، زندگی عاقلانه و چیدمان رابطه خود با امام زمان(عج) بر مبنای عقلانیت است. امام مهدی(عج) فرمودند: در آخرالزمان احمق ها و جاهلان شیعه مرا آزار می دهند. یعنی افرادی که تحلیل و مبنا ندارند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06