همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان در ارس برگزار شد


همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان در ارس برگزار شد

تبریز- ایرنا- نخستین همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان امروز چهارشنبه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این همایش گفت: تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان، معرفی تسهیلات و مزایای منطقه آزاد ارس برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور، معرفی حمایت‌های پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد ارس از شرکت‌های فناور و دانش بنیان و آشنایی با فرآیند اخذ مجوز دانش بنیان هدف برگزاری این همایش است.

محسن نریمان افزود: ما از همه ایده ها، ابتکارات و ابداعات برای رونق منطقه آزاد ارس به ویژه در بخش دانش بنیان حمایت می‌کنیم و معتقد هستیم باید استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

وی به حضور استادان، پژوهشگران و نخبگان علمی و فعالان اقتصادی در این همایش اشاره کرد و تاکید کرد: ما می‌خواهیم تولیدات مان را به طرح‌های دانش بنیان ارتباط دهیم تا آن‌ها پویا و قوی باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و هم اکنون نیز ۲۰۰ طرح در حال ساخت وجود دارد که سعی داریم این طرح‌ها را به اتمام برسانیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز در این همایش به مزیت‌های منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: این منطقه صنعتی‌ترین منطقه است و صنایع مادر در آن شکل گرفته است. همچنین همجواری با سه کشور همسایه که مصرف کننده فناوری هستند نیز دیگر مزیت این منطقه است.

یونسیان افزود: دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاهی شاخص در ارتباط دادن صنعت و دانشگاه‌ها آمادگی دارد برای تکمیل حلقه زیست بوم نوآوری و فناوری، گامی را در راستای اعتلای فعالیت‌های فناورانه منطقه آزاد بردارد.

وی ادامه داد: از طریق کارگزارهای فناوری می‌توان بین کشورهای همجوار، مناطق آزاد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی و غیر دانشگاهی ارتباط داد و با شناسایی نیازهای آن‌ها حلقه واسط بین آن‌ها بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید