صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد برچیده شد


صف‌های طولانی نانوایی‌ها در مشهد برچیده شد

مشهد-ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مشهد گفت: صف‌های طولانی و غیر متعارف مقابل نانوایی‌های مشهد با افزایش کنترل و نظارت بر آنها در قالب طرح برکت 2 و قرارگاه آرد در این شهرستان برچیده شد.

شکوه میرشاهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کاهش نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها شاهد تعطیلی خودسرانه و فعال نبودن شماری از این واحدهای صنفی طی روزهای گذشته در شهرستان مشهد بوده‌ایم.
وی بیان کرد: نانوایی‌های تعطیل و غیرفعال در مشهد مدعی نداشتن آرد بودند که طی بازرسیها مشخص شد، آرد به میزان کافی در بیشتر نانوایی‌ها موجود و علت اصلی توقف فعالیت این واحدها سوء استفاده این نانوایان و عرضه خارج از شبکه آرد به قیمت آزاد بوده است.
معاون فرماندار مشهد گفت: این نظارت ویژه بر نانوایی‌ها با مشارکت ۱۰۰ تیم بازرسی و الزام نانوایی‌ها به افزایش ساعات پخت‌نان، برخوردهای شدید قضایی و ابطال پروانه کسب متخلفان صورت گرفته است.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مشهد گفت: سهمیه خردادماه نانوایان در ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه تخصیص شد و همچنین برای ۳۰۰ نانوایی منتخب مشهد سهمیه فوق‌العاده آرد به منظور پخت نان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴، علاوه بر سهمیه ماهیانه تخصیص یافت.
میرشاهی شمار نانوایی‌های شهرستان مشهد را ۲ هزار ۳۱۹ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد نانوایی هزار و ۱۷۳ واحد با آرد یارانه‌ای و هزار و ۱۴۶ واحد با آرد نیمه یارانه‌ای نان پخت می‌کنند.
وی ادامه داد: از مجموع نانوایی‌های یاد شده ۳۴۵ واحد مربوط به نانوایی‌های روستایی در شهرستان مشهد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا