عرضه اولیه 7 شرکت بورسی دیگر تا پایان سال


عرضه اولیه 7 شرکت بورسی دیگر تا پایان سال

معاون امور ناشران و اعضای بورس تهران گفت: در صورت بازار مناسب و تکمیل مستمرات توسط شرکت‌ها، تا پایان سال 7 تا 8 عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت.

آقای محمدامین قهرمانی معاون امور ناشران و اعضای بورس تهران در خصوص بررسی عرضه اولیه‌های سال ۱۴۰۱ و سایت تارنمای عرضه اولیه به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: در سال ۱۴۰۱ چند شرکت، عرضه می‌شوند؟

آقای قهرمانی: تاکنون ۵ – ۶ شرکت درج نماد شدند و اقدامات برای عرضه این شرکت‌ها در حال انجام است. همچنین ۶ – ۷ شرکت نیز پذیرش شدند و در حال درج نماد هستند. این شرکت‌ها در حوزه پتروشیمی، هلدینگ‌های چند رشته ای، سیمان، آی‌تی و آلومینیوم هستند.

در صورتی که بازار شرایط مناسبی داشته باشد و شرکت‌های نیز مستمرات خود را تکمیل کنند، تا پایان سال ۷ – ۸ عرضه اولیه خواهیم داشت.

سوال: علت راه اندازی سایت تارنمای عرضه اولیه چیست؟

آقای قهرمانی: براساس ماده ۶ دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، بورس تهران موظف به راه اندازی تارنمایی مختص عرضه های اولیه شد. از این رو در اواخر سال ۱۴۰۰ بورس تهران تارنمای عرضه اولیه خود را به نشانی ipo.tse.ir راه اندازی کرد.

در این سایت گزارش‌های ارزش گذاری قرار داده می‌شود تا فعالان بورسی بتوانند براساس این گزارشات ابهامات و سوالات خود را مطرح کنند و شرکت، ارزش گذار و مشاور پذیرش موظف به پاسخ به این سوالات هستند و در صورتی که ابهاماتی در قیمت سهام وجود داشته باشد، رفع خواهند کرد. هدف ما از راه اندازی این سایت، کشف دقیق قیمت عرضه‌های اولیه‌ها در زمان عرضه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج