استاندار: خراسان رضوی مشکلی در تامین گندم و آرد ندارد


استاندار: خراسان رضوی مشکلی در تامین گندم و آرد ندارد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: دیگر هیچ مشکلی در خصوص تامین گندم و آرد نه در کشور و نه در خراسان رضوی وجود ندارد و اگر هم اختلالی در تولید نان بوجود آمد، ناشی از مدیریت یا احیانا برخی از موارد خاص بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری عصر چهارشنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: مردم نباید نگرانی در خصوص فعالیت نانوایی ها داشته باشند زیرا همه صنوف با نگاه اعتقادی و کمک به مردم فعالیت دارند اما در این میان کم کاری ها، اهمال یا سوء استفاده عده معدودی از شرایط کنونی باید از بین برود تا هیچ دغدغه ای در تامین نان مردم مشهد و خراسان رضوی وجود نداشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: ما به دنبال این هستم که شعار مزبور را به نحو مطلوب در استان محقق کنیم، لذا باید از ظاهرسازی و سوء استفاده پرهیز و دقت کنیم.

وی تاکید کرد: هم باید از بسته عمل کردن و سهل انگاری در رعایت اصول کار پرهیز نمود و هم به ایده افرادی که به معنای واقعی دانش بنیان هستند، اجازه فعالیت داد و از آنها حمایت کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست نسبت به کنار گذاشته شدن فعالان بخش خصوصی از واردات کالاهای اساسی انتقاد کرد و گفت: اینکه بخش خصوصی در چنین شرایطی از ورود کالاهای اساسی کنار گذاشته شود، یک سوال بزرگ است و حتما از این بابت در میدان رقابت با کالاهای وارداتی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

غلامحسین شافعی از متولیان خواست تا ارزیابی انجام دهند که تاکنون سازمانهای دولتی که کالاهای اساسی را وارد می کردند و کنار بخش خصوصی بوده اند، به چه نتایجی رسیده اند.

وی با اشاره به موضوع دیگری که برای فعالان اقتصادی اهمیت زیادی دارد و جزو تصمیمات اخیر دولت است، گفت: لغو معافیت ورود ماشین آلات تولیدی با وجود همه مباحث در خصوص ارتقای سطح تولید و پر کردن شکاف تکنولوژیکی صنعت با بخش ماشین آلات انجام گرفته و به مساله شرکت‌های دانش بنیان وصل شده است اما این مساله در درازمدت صدمه زیادی به تولید وارد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس