ایلان ماسک: اجرای قرارداد خریداری توئیتر با قیمت ارزان‌تر یک سناریوی محتمل است


ایلان ماسک: اجرای قرارداد خریداری توئیتر با قیمت ارزان‌تر یک سناریوی محتمل است

پیش‌تر و در ماه آوریل امسال ایلان ماسک (https://itresan.com/tag/%d8%a7%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a7%d8%b3%da%a9/) پیشنهاد خریداری توئیتر (https://itresan.com/tag/%D8%AA%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AA%D8%B1) طی قراردادی با ارزش 44 میلیارد دلار (مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم) را ارائه داد. با این‌حال پس از ابراز تردید وی پیرامون وضعیت حساب‌های...

پیش‌تر و در ماه آوریل امسال ایلان ماسک پیشنهاد خریداری توئیتر طی قراردادی با ارزش 44 میلیارد دلار (مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم) را ارائه داد. با این‌حال پس از ابراز تردید وی پیرامون وضعیت حساب‌های کاربری اسپم و جعلی و فراوانی کمتر از 5 درصدی این اکانت‌ها، اکنون معامله فوق به حالت تعلیق در آمده است.

ایلان ماسک ادعا می‌کند که معامله اولیه بر اساس اسناد توئیتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تنظیم شده است. در این گزارش خاطرنشان شده که سهم اکانت‌های جعلی از پایگاه کاربران فعال توئیتر برابر با 5 درصد یا کمتر است. با این‌حال چنان‌چه نسبت مورد اشاره بیش از این رقم باشد؛ در این‌صورت درآمد توئیتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

“فراوانی اکانت‌های اسپم یا جعلی در توئیتر برابر با 20 درصد است. این رقم در مقایسه با آمار مورد ادعای توئیتر بسیار بیش‌تر است. من با فرض دقیق بودن اطلاعات مربوط به اسناد توئیتر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، پیشنهاد خود را ارائه دادم. روز گذشته مدیرعامل توئیتر از ارائه هرگونه مدرک دال بر سهم کمتر از 5 درصدی این اکانت‌ها علنا خودداری کرد. تا زمانی‌که وی این‌کار را انجام ندهد؛ هیچ‌گونه پیشرفتی در معامله حاصل نخواهد شد.” ایلان ماسک؛ 17 مه 2022

ایلان ماسک ضمن برگزاری کنفرانس All-In Summit 2022 در شهر میامی گفت: “شما نمی‌توانید برای یک محصول که کیفیت آن در مقایسه با ادعاهای مطرح شده توسط فروشنده بسیار ضعیف‌تر است؛ مبلغ مشابهی را پرداخت نمایید.” این اظهارات نشان می‌دهند که در صورت عدم اثبات ادعای مطرح شده توسط توئیتر، ایلان ماسک احتمالا درخواست کاهش رقم پیشنهادی خود را مطرح خواهد کرد.

ایلان ماسک: اجرای قرارداد خریداری توئیتر با قیمت ارزان‌تر یک سناریوی محتمل است

وی معتقد است که حداقل 20 درصد از کاربران فعال توئیتر دارای هویت جعلی بوده و مدیرعامل توئیتر از ارائه هرگونه مدرک برای اثبات برآورد 5 درصدی این شرکت خودداری نموده است. پاراگ آگراوال؛ مدیرعامل توئیتر در پاسخ به این ادعا، پستی طولانی را منتشر کرد و پیرامون نحوه برآورد فراوانی اکانت‌های اسپم یا جعلی توضیحاتی را ارائه داد.

آقای آگراوال در پاسخ گفت: “متاسفانه ما معتقدیم که این برآورد خاص در دنیای خارج قابل انجام نیست؛ چرا که فرآیند مذکور به استفاده از اطلاعات عمومی و خصوصی کاربران نیازی حیاتی داشته و ما از اشتراک‌گذاری این داده‌ها معذور هستیم. در دنیای خارج حتی شناسایی اکانت‌های فعال و درآمدزای روزانه نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.”

با این‌حال توئیتر اعلام کرده که به انعقاد قرارداد با قیمت توافق شده 54.20 دلاری به ازای هر سهم کماکان پایبند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403