نگاه دولت سیزدم به سمن‌ها ویژه و مثبت است/ ضرورت ورود سمن‌‎ها به مقوله جوانی جمعیت


نگاه دولت سیزدم به سمن‌ها ویژه و مثبت است/ ضرورت ورود سمن‌‎ها به مقوله جوانی جمعیت

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه سمن‌ها همواره مورد اقبال مردم و مسوولان بوده اند، گفت: نگاه دولت سیزدهم به این افراد خیراندیش که بدون چشم‌داشت خدمت‌رسانی می‌کنند، مثبت و ویژه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان اظهار داشت: این ساختار در کارهای عام المنفعه پیشگام بوده و در استانداری و فرمانداری‌ها پذیرای جلسات هم اندیشی و تبادل نظر با اعضای سمن‌های مختلف هستیم.

استاندار همدان به سمن‌ها وعده داد در نخستین شورای اداری از نماینده سمن‌ها دعوت می شود تا به معرفی خود بپردازند و مدیران با فعالیت‌های آنها آشنا شوند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد از پرداخت مالیات معاف هستند از آنها خواست با کارشناسان امور مالیاتی مشاوره بگیرند تا مشمول پرداخت مالیات و ارزش افزوده نشوند.

به گفته او برون سپاری بخشی از فعالیت‌های دولتی به سمن‌ها از مطالبات این افراد محسوب می شود و از این پس سمن‌ها در فهرست متقاضیان برون سپاری قرار می گیرند.

وی با تاکید بر ورود سمن‌ها به مشکلات و مسائل فرهنگی مانند ازدواج و فرزندآوری، افزود: جمعیت کشور به سمت پیری می رود و سمن‌ها در آگاه سازی جوانان و خانواده ها باید ورود جدی داشته باشند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بی میلی جوانان به ازدواج و فرار زوجین از فرزندآوری در فرهنگ ما نفوذ و رسوخ کرده که در کنار طرح‌های حمایتی دولت سمن‌ها نیز باید فعالیت کنند تا این فرهنگ غلط برچیده شود.

قاسمی فرزاد از رشد وام ازدواج و تسهیلات کارآفرینی در سال جاری خبر داد و گفت: میزان اعتبارات و شیوه پرداخت از طریق دستگاه های متولی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت‌های سمن‌ها در حوزه محیط زیست و گردشگری قدردانی کرد و افزود: به همان اندازه که مشوق و حامی رونق تولید و اشتغال هستیم، پشتیبان و محافظ محیط زیست هستیم.

استاندار همدان بر تجهیز صنایع فروسیلیس استان به فیلتراسیون تاکید کرد و گفت: توسعه صنعتی استان نباید موجب آلودگی آب، خاک و هوای این منطقه شود.

او یادآوری کرد: صنعت گردشگری استان بعد از ۲ سال تعطیلی به دلیل محدودیت‌های کرونایی، شروع خوبی داشت و با گشایش غارجهانی علیصدر به روی گردشگران، این صنعت رونق گرفت و سمن‌ها باید مروج این موفقیت باشند.

به گزارش ایرنا، در سطح استان ۵۱۸ سمن در حوزه های فرهنگی، عمرانی، محیط زیست و سلامت فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403