دولت از ایده های نو در حوزه اقتصاد دیجیتال حمایت می کند


دولت از ایده های نو در حوزه اقتصاد دیجیتال حمایت می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است. در این رویداد، نمایشگاه جانبی دستاوردهای نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پست برپا شد.

‌به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» روز چهارشنبه در پست اینستاگرامی درباره بازدید که امروز از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه پست کشور داشت، نوشت: دولت از ایده‌های نو در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری حمایت می‌کند چون این حوزه را راهگشای معضل اشتغال و بستر تولید ثروت برای کشور می‌داند. امسال با تعیین شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تلاش برای تقویت و تحقق برنامه‌های این بخش مضاعف شده است.
وی تاکید کرد: امروز از نمایشگاه «ایده‌بازار پست» در موزه تاریخی ارتباطات دیدن کردم؛ جایی که شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته بودند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: کسب‌وکارهای نوآفرین، شرکت‌های فعال در حوزه‌ پست هوشمند، لجستیک یکپارچه، سیستم‌های پرداخت، حمل و نقل پاک، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند در کنار هم ظرفیت‌های این حوزه را توصیف و تشریح کردند. از تک‌تک غرفه‌ها دیدن و با نمایندگان شرکت‌های حاضر گفت‌وگو کردم. برخی از این شرکت‌ها با موضوعات یکسانی وارد عرصه شده بودند که نشان از بازار رقابتی میان این شرکت‌ها داشت؛ رقابتی که موجب افزایش کمیت و کیفیت محصولات یا خدمات خواهد شد و گاهی هم‌افزایی ۲ یا چند شرکت را همراه خواهد داشت.
زارع پور افزود: هوشمندسازی پست یکی از برنامه‌های این دوره وزارت ارتباطات است که مراحل قبول، ارسال، تحویل مرسوله به مقصد و رهگیری را دربر می‌گیرد. ظرفیت‌های هوشمندسازی تمامی این مراحل در بخش خصوصی موجود است و دسترسی به پست هوشمند را میسر می‌کند. به زودی در این زمینه خبرهای خوشی خواهید شنید.
وی گفت: البته باید عرض کنم کاملا در جریان مشکلات معیشتی همکاران عزیز شرکت پست هستم و به امید خدا برای رفع آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
امروز(چهارشنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته ارتباطات، «ایده بازار پست»؛ رویداد نوآوری و کارآفرینی این شرکت با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات، محمدرضا قادری عضو هیئت‌مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست، اعضای مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته، معاونین مدیرعامل و مدیران کل شبکه پستی کشور به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این رویداد، نمایشگاه جانبی دستاوردهای نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پست برپا شد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟