سید حسن نصرالله: حضور گسترده مردم در انتخابات، در حمایت از مقاومت بود


سید حسن نصرالله: حضور گسترده مردم در انتخابات، در حمایت از مقاومت بود

دبیرکل حزب الله لبنان حضور مردم این کشور در پای صندوق‌های رأی را در حمایت از مقاومت و سلاح آن برشمرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در تازه‌ترین سخنرانی تلویزیونی خود با اشاره به انتخابات اخیر لبنان، حضور گسترده مردم را در راستای حمایت از مقاومت خواند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نیرو‌های مقاومت دو نقش متفاوت را در آن واحد ایفا کردند؛ اول تلاش برای موفق بودن روز انتخابات و دوم باقی ماندن در سطح آمادگی برای حفاظت از لبنان.

او در ادامه افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات و نتایج آن پیامی در حمایت از مقاومت و حفظ سلاح آن بود. مردم در مقابل کمپین رسانه‌ای و مالی که علیه مقاومت به راه انداخته بودند، شبکه امنیت مقاومت را با حضور خود تأمین کردند.

باید در لبنان آرامش برقرار شود

دببرکل حزب الله لبنان در ادامه اعلام کرد: از همگان می‌خواهیم تا جنجال‌های رسانه‌ای در لبنان را آرام کنند. باید در لبنان آرامش برقرار شده و به سمت حل موضوعات مورد اهتمام مردم از طریق مشارکت و همکاری به دور از خصومت حرکت شود.

او در ادامه افزود: تجربه‌ای که بدست آمده عبرت‌های بسیاری با خود دارد؛ همگی در عملکرد، ائتلاف ها، سخنان و رفتار‌های خود در حال تجدیدنظر هستند.

از جمله دروغ‌هایی که در مورد انتخابات ترویج شده، اجرای آن تحت سایه سلاح بود؛ اکنون زمان آن رسیده که این دروغ پایان یابد.

ترویج اشغالگری ایران دروغ بود

دروغ دیگر، ترویج اشغالگری ایران بود؛ در حالی که دیدیم سفارت آمریکا در انتخابات دخالت کرد و سفیر عربستان از همه فعالیت انتخاباتی بیشتری داشت.

او در ادامه با سرح این پرسش گفت: آیا یکبار دیدید که سفیر ایران یا یک کارمند سفارت ایران در انتخابات لبنان دخالت کند؟ اما دیدیم که سفیر آمریکا چگونه در مراکز رأی گیری می‌چرخید و حتی یک فهرست انتخاباتی ارائه کرده بود.

بحران‌ها جز از طریق مشارکت و همکاری به دور از دشمنی‌ها برطرف نخواهند شد. باید به سمت موضوعات مورد توافق و همکاری حرکت کنیم.

کسی که مدعی محبوبیت در لبنان است، باید به آرای عمومی رجوع کند

دبیرکل لبنان در ادامه افزود: کسی که مدعی است یک گزینه معین در لبنان محبوبتر است، باید به اکثریت آرا رجوع کند تا متوجه آن شود. تعداد آرای لیست وفاداری و جنبش امل در برخی مراکز رأی گیری بیش از پانصدهزار نفر بود؛ آیا این‌ها نمود اراده مردمی نیستند؟

وی گفت: یکی از آن‌ها که در تمام لبنان فهرست‌های مختلفی را شکل داده بود و از طرف سفارت خانه‌ها حمایت شد و در نهایت هم دو یا سه نماینده او پیروز شدند، خود می‌گوید که مردم مقاومت را رد کردند. آیا تویی که فقط چندهزار رأی داشته ای، از طرف و به نام ملت لبنان سخن می‌گوئی؟

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟