دعا برای امام زمان(عج)، انسان را بالا می‌برد


دعا برای امام زمان(عج)، انسان را بالا می‌برد

حجت‌الاسلام حائری‌پور با بیان اینکه دعای افتتاح به ما یاد می‌دهد انتظار چشم به در دوختن نیست، گفت: دعا در حق امام زمان(عج) و توجه به ایشان در وقت مناجات و راز و نیاز، سبب نورانیت می‌شود، انسان را اوج می‌دهد و بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدمهدی حائری‌پور در ادامه شرح دعای شریف افتتاح، اظهار کرد: از بهترین فرازهای این دعا، بخش مربوط به امام زمان(عج) است که در شب فرصتی به روزه‌دار می دهد تا با حضرت حجت(عج) نجوا و راز و نیاز کند و عرضه بدارد: «اللّهُمَّ وَصَلِّ عَلَى وَلیِّ أَمْرِکَ الْقائِمِ الْمُؤَمَّلِ، وَالْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ» اینکه از حضرت(ع) به عدل تعبیر شده و اسم فاعل یعنی عادل برایشان به کار نرفته است، جای بحث دارد

این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: علت آنکه، وقتی وجود مقدس امام زمان(عج) همه حیاتشان در عدل خلاصه می شود و نماد عدالت هستند، رفتار و گفتارشان هم جملگی بر اساس عدل است و وقتی هم حکومت تشکیل می دهند ذره ای ظلم در حکومتشان راه ندارد.

وی تاکید کرد: چون ایشان هم حجت خدا و هم سراسر دانش هستند و عصمت دارند، لذا امام عدلند امامی که به تعبیر روایات شیعه و سنی او که بیاید زمین را پر از عدل می کند چنان که قبل از او سراسر ظلم شده بود، این عدالت مهدوی در اخلاق، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... تبلوری زیبا و جامع دارد.

حجت الاسلام حائری پور با بیان اینکه در دعای افتتاح با امام زمان(عج) انس می گیریم، گفت: منتظَر یعنی موردانتظار، ما اگر درست عمل کنیم باید نسبت به ایشان منتظِر باشیم، اگر کسی انتظار محبوب و معشوق و رهبر عادلی را می کشد، نمی تواند سهمی در هدف وی داشته باشد، انتظار فقط «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» نیست، انتظار عمل است نه چشم به در دوختن.

وی تاکید کرد: از همین الان باید اقدام کرد اگر منتظر مهمان هستیم بیکار نمی نشینیم لذا انسان منتظر کوشا و فعال است و انه دل را برای امام زمان(عج) خود آماده می کند باید کاری کنیم که امام(عج) ما را لایق اهداف خود بداند و این با خودسازی ممکن است، لذا ماه مبارک رمضان فرصت انس با حضرت(عج) است و اینکه بدانیم باید خود را آماده کنیم.

حجت الاسلام حائری‌پور در ادامه بیان کرد: اگر قرار باشد نماز و روزه و تلاوت قرآن ما قبول شود باید امام زمان(عج) آن را تایید کند. در دعای افتتاح هر شب از ماه مبارک رمضان حضرت حجت(عج) را با اوصاف مختلف مخاطب قرار می دهیم و سپس در حق ایشان دعا می کنیم: «حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ الْمُقَرَّبِینَ؛ او را در حمایت فرشتگان مقرّبت قرار ده». طلب حفاظت امام عصر(عج) توسط ملائک مقرب.

وی اضافه کرد: عاشق در حق معشوق و محب در حد محبوب دعا می کند، دعا فرصت ابراز علاقه است تا حضرت(عج) بدانند در موسم مناجات از یاد ایشان غافل نیستیم، این اتصال قلبی، سبب نورانیت می شود و انسان را اوج می دهد و بالا می برد. با این دعا ادب و عاشقی و شیدایی خود را ابراز می دارم؛ می شود من دعا کنم و حضرت(عج) من را دعا نکنند؟. قطعا وقتی من ایشان را دعا کنم حضرت(عج) هم ما در اوقات مختلف یاد و دعا خواهند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در