دلیل قرن‌ها غیبت امام زمان(عج)، همان است که سبب مظلومیت و شهادت امیرالمومنین(ع) شد


دلیل قرن‌ها غیبت امام زمان(عج)، همان  است که سبب مظلومیت و شهادت امیرالمومنین(ع) شد

حجت‌الاسلام اباذری با بیان اینکه فقدان یارانی که با عهد و شهادت پیمان بسته باشند، سبب مظلومیت و شهادت امیرالمومنین(ع) شد، گفت: دلیل قرن‌ها غیبت امام زمان(عج) نیز همین است؛ ایشان برای ظهور نیروهایی خودساخته و دارای عهد با شهادت می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود اباذری به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه است که: امام علی(ع) روی تخته سنگی ایستادند در حالی که جمع زیادی دور ایشان بودند و مطالب فراوانی درباره توحید و بعثت و ... بیان کردند تا رسیدند به جایی که همچون کسی که تنها مانده فریاد برآوردند: کجایند یارانی که داشتم و راه را خوب یافتند و بر مسیر حق سوار بودند؟ کجایند عمار، کجایند ذوشهادتین؟ کجایند آنها که با مرگ و شهادت عهد و پیمان بسته بودند.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: یارانی که اگر قرآن تلاوت می کردند در پی عمل به آن بودند ... حضرت امیر(ع) سپس دست بر محاسن گرفته و گریه ای طولانی کردند ایشان در سوز و گذار بودند که چرا جامعه آنطور که باید باشد، نیست!

وی با اشاره به قلت یاران صدیق و مخلص برای امام علی(ع)، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در میانه هفته فرمان جهاد دادند و هنوز هفته به پایان نرسیده بود که حضرت امیر(ع) را در محراب نماز ضربت زدند و به شهادت رساندند!

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: مَثَل امام مَثَل کعبه است باید مردم بخواهند و اطاعت کنند و به محضر امام بروند تا ایشان هم اجازه اعمال ولایت داشته باشند و معضلات یکی پس از دیگری حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره امام زمان(عج) هم همین مطلب صادق است اینکه قرن ها است حضرت حجت(عج) در غیبت به سر می برند برای آن است که نیرو می خواهند نیروها و یارانی که با شهادت، عهد و پیمان بسته باشند و خودساخته باشند نه وابسته و حاضر باشند برای یاری دین خدا دست از جان بشویند. عصر غیبت دوران ‌آزمون برای رسیدن به چنین شایستگی‌ای است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق