94 پنل خورشیدی بین عشایر خوسف توزیع می شود


94 پنل خورشیدی بین عشایر خوسف توزیع می شود

ایمانی گفت: در سال گذشته بیش از 109 پنل خورشیدی در شهرستان توزیع شده است و تعداد 94 پنل نیز باقیمانده هم به زودی به این شهرستان تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمدعلی ایمانی» شامگاه (28 اردیبشهت) در بازدید از مناطق عشایری خوسف اظهار کرد: بیش از ۱۵ درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند که پیگیری مشکلات آنها یکی از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

سرپرست فرمانداری خوسف اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۹ پنل خورشیدی در شهرستان توزیع شده است و تعداد ۹۴ پنل باقیمانده هم به زودی به این شهرستان تخصیص می‌یابد.

ایمانی ادامه داد: با نصب توربین‌های بادی در مناطق عشایری می‌توانیم در راستای تامین آب برای دام عشایر اقدام خوبی انجام دهیم که افزایش این توربین‌ها در دستور کار است.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه شهرستان خوسف با داشتن بیش از ۱۰ هزار نفر شتر به عنوان یکی از مراکز عمده پرورش شتر در استان خراسان جنوبی است، افزود: در راستای فرآوری محصولات تولیدی این دامداران نیازمند ایجاد کارخانه‌های وابسته هستیم.

وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه عشایری و ایجاد سازه‌های آبخیزداری در مناطق عشایری برای تامین آب برای دام عشایر نیازمند دستگاه‌های عمرانی همچون گریدر و لودر است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به پراکندگی و کویری بودن شهرستان خوسف عشایر نقش ویژه ای در تأمین امنیت شهرستان دارند که این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه زنان روستایی و عشایری در راستای توسعه کارهای اشتغالزایی نیازمند پرداخت تسهیلات هستند، افزود: امیدواریم با مساعدت معاون استاندار این موضوع نیز به نتیجه مطلوبی برسد.

شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع شده و بیش از ۱۲۵ محله عشایری دارد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا