قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی در زنجان بدون طی مراحل قانونی افزایش نمی‌یابد


قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی در زنجان بدون طی مراحل قانونی افزایش نمی‌یابد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش قیمت کالاهای مرتبط با اقلام اساسی بدون طی مراحل قانونی و نظر کارشناسی و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اتفاق نخواهد افتاد.

ناصری فغفوری روز پنجشنبه در خصوص جلوگیری از تسری افزایش قیمت ها به سایر کالاها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع مورد توجه است و فعلا اولویت این است که نسبت به بررسی کالاهایی که متاثر از گرانی چهار قلم کالای اعلامی شده اند، بررسی کارشناسی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: اینطور نیست که چون قیمت روغن سه چهار برابر شده، پس قیمت کالایی که متاثر از آن است هم به همان اندازه بیشتر شود، بلکه این امر نیاز به کار کارشناسی دارد و ما در استان ظرف مدت حدود ۱۰ روز این بررسی ها را انجام خواهیم داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در این مقطع مانع از افزایش قیمت برخی اتحادیه ها نیز شدیم، به عنوان مثال اتحادیه چاپخانه داران برای امسال نرخ های جدیدی داده بودند اما چون ارتباطی با افزایش قیمت اقلام اساسی نداشت، اتحادیه با ما همراهی کرد و تا اطلاع ثانوی خدمات این صنف با قیمت های سال گذشته محاسبه می شود.

فغفوری همچنین با بیان اینکه در خصوص کالاهای اساسی کمبودی در بازار استان وجود ندارد، اظهار داشت: در خصوص اقلامی مثل روغن به واسطه افزایش قیمتی که داشته، تقاضا به ویژه در خرده فروشی ها برای آن کم است و از این رو در مغازه های کوچک این محصول کم شده چون فعلا علاقه به خرید روغن نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نظارت ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند، گفت: در زمان حاضر اجبار شده تا در واحدهای تولیدی برای هر کالا شناسه مخصوص آن صادر شود و برای تک تک محصولات کد رهگیری اختصاص یابد؛ این کالاها در سامانه جامع تجارت به دقت قابل رصد هستند، از این رو استفاده از فناوریهای جدید، بازرسی ها و نظارت ها بر بازار را دقیق و راحت تر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر