دادگستری خراسان شمالی به اخلالگران حوزه آرد و نان هشدار داد 


دادگستری خراسان شمالی به اخلالگران حوزه آرد و نان هشدار داد 

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با اخلالگران حوزه آرد و نان خبر داد و گفت:  نظارت و پیگیری میدانی مدیران قضایی منجر به پلمب یکی از نانوایی های شهر جاجرم به خاطر عرضه غیر قانونی و خارج از شبکه آرد و تهدید علیه بهداشت عمومی شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حجت الاسلام رضا براتی زاده روز پنجشنبه اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه های اقتصادی دولت و اصلاح نظام توزیع یارانه ها، برخی سودجویان از فرصت سوء استفاده کرده و با تضییح حق شهروندان به دنبال کسب منفعت نامشروع و غیر قانونی هستند لذا با توجه به پیش بینی این امر، پیش از این از دادستانهای حوزه های قضایی خواسته شد که با حضور میدانی در بازار و سطح شهر، ضمن بررسی آخرین وضعیت شبکه توزیع و عرضه کالاهای اساسی، بر روند اجرای تکالیف قانونی دستگاه های متولی نظارت جدی داشته و در صورت کشف تخلف و قصور قاطعانه ورود کرده و برخورد لازم را اعمال کنند.

وی افزود: گزارش اولیه که از طریق ضابطین به مرجع قضایی واصل شد حکایت از این داشت که یکی از نانوایی های سطح شهر جاجرم با فروش و عرضه خارج از شبکه تعداد ۱۹ کیسه آرد مرتکب تخلف شده است لذا دستور بررسی بیشتر و دقیقتر موضوع صادر و با ارشاد و راهنمایی دادستان عمومی و انقلاب جاجرم، موضوع بصورت دقیقتری مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حجم تخلف بسیار بیشتر از گزارش اولیه است.

مقام عالی قضایی خراسان شمالی تصریح کرد: با تطبیق میزان سهمیه آرد تحویل شده با موجودی این واحد صنفی، مشخص شد که حدود ۷۰ کیسه آرد یارانه ای که باید پخت می شد و نان مورد نیاز شهروندان را تامین می کرد، بصورت آزاد و خارج از شبکه به فروش رسیده است. علاوه بر آن، نحوه فعالیت این نانوایی بنوعی تهدید علیه بهداشت عمومی تشخیص داده شد لذا حسب دستور دادستانی جاجرم پلمب شد.

براتی زاده گفت: پرونده این واحد صنفی که پیش از این نیز تخلفاتی در این زمینه داشته و هشدارهای جدی را دریافت کرده بود، برای رسیدگی و صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی جاجرم ارجاع شد و فرد متخلف قطعا با برخورد قاطع و عبرت آموز این مرجع قانونی مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: حسب بررسی بعمل آمده توسط دستگاههای متولی، تعدادی دیگر از واحدهای خبازی نیز مرتکب تخلف عرضه آرد بصورت خارج از شبکه شده اند که پرونده مشابهی برای این واحدهای صنفی تشکیل و در تعزیرات حکومتی شهرستان در دست رسیدگی است.

قاضی القضات خراسان شمالی تاکید کرد: البته برخورد با متخلفان در راستای احیای حقوق از دست رفته مردم است لذا باید بنحوی تدبیر شود که تنبیه و مجازات متخلف و پلمپ واحد صنفی موجبات تکلف شهروندان را فراهم نکند، در صورت پلمب خبازی ها باید ترتیبی اتخاذ شود که بلافاصله یک واحد نانوایی سیار در محل مستقر شود و ارائه خدمات به شهروندان بدون کوچکترین خللی ادامه یابد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن هشدار به افرادی که با اقدامات خود در امنیت اقتصادی و معیشت شهروندان اخلال ایجاد می کنند اظهار داشت: قطعا نتیجه رسیدگی به تخلف این واحدهای صنفی اطلاع رسانی خواهد شد تا مردم بدانندکه مراجع قانونی و نظارتی هیچ مماشاتی در برخورد با این دسته از متخلفین نخواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق