نفوذ گردوخاک از همسایگان غربی به کشور از فردا/ هوای تهران خنک‌تر می‌شود


نفوذ گردوخاک از همسایگان غربی به کشور از فردا/ هوای تهران خنک‌تر می‌شود

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ گردوخاک از کشورهای غربی به کشورمان از اواخر فردا و روز شنبه آینده خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده برای بخش‌هایی کشور کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دمای هوای پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، «فریبا گودرزی» در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (پنجشنبه) برای استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا (جمعه) در سواحل دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد موقتی رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه هفته آینده نیز در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: از روز شنبه آینده برای شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و برای روز یکشنبه هفته آینده برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۸ تا ۱۰ درجه را خواهیم داشت.

به گفته وی، امروز (پنجشنبه) در دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید موقتی و برای مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه (فردا) نیز در جنوب و شمال غرب و روز شنبه آینده علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، به‌تدریج مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

گودرزی گفت: از اواخر وقت روز جمعه (فردا) و طی روز شنبه نفوذ گردوخاک از کشورهای غربی به مناطقی از غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشورمان رخ خواهد داد.

وی همچنین در مورد وضعیت هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و همراه با وزش باد خواهد بود که در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد شد. بیشترین دمای امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و از روز شنبه هفته آتی هوای تهران ‌تر خنک‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی