آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟


آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟ چه کسی بدش می‌آید که در فصل زیبای بهار به یکی از مدرن‌ترین، زیباترین و تمیزترین شهر ایران سفر کند؟ بله درست حدس زدید. منظور ما دیار ستارخان و باقرخان، تبریز همیشه سبز و زیبا است. اگر هوس مسافرت به سرتان زده است و نمی‌دانید که … نوشته آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟...

آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟

چه کسی بدش می‌آید که در فصل زیبای بهار به یکی از مدرن‌ترین، زیباترین و تمیزترین شهر ایران سفر کند؟ بله درست حدس زدید. منظور ما دیار ستارخان و باقرخان، تبریز همیشه سبز و زیبا است. اگر هوس مسافرت به سرتان زده است و نمی‌دانید که آیا تبریز مقصد مناسبی برای سفر بهاری است یا خیر، تا انتهای مطلب حاضر همراه ما باشید.

آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟

آیا سفر به تبریز در فصل بهار توصیه می‌شود؟

تبریز در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و دمای آن در مقایسه با سایر شهرهای مسافردوست کشور پایین‌تر است. زمستان‌ها و پاییزهای تبریز بی‌نهایت سرد و یخبندان هستند و دمای هوا گاه به ۹ درجه زیر صفر هم می‌رسد. این سرما تا انتهای اسفند و اواسط فروردین ادامه‌دار می‌شود. بنابراین، از انتهای فروردین تا اواخر شهریور زمانی عالی برای بازدید از این شهر زیبا و مدرن است.

بهار تبریز آب‌وهوای معتدل و مطبوع دارد و هر چند ممکن است دمای هوا در شب کمی لرزه بر اندام شما بیندازد، اما زیبایی طبیعت چشم‌نواز آن، مهمان‌نوازی ترک‌ها، بناهای تاریخی فراوان و البته سوغات تبریز که یکی از یکی خوشمزه‌تر و دلپذیرتر هستند، این شهر را به مقصدی عالی برای مسافرت در بهار تبدیل کرده است.

در هنگام مسافرت به تبریز از چه مناطقی دیدن کنیم؟

دیدنی‌های شهر تبریز تمامی ندارد؛ از بناهای تاریخی و مکان‌های تفریحی آن گرفته تا روستاهای سرسبز اطراف تبریز که با طبیعت چشم‌نواز و باشکوه خود، خاطره سفر به تبریز را تا ابد در ذهن شما ماندگار می‌کنند. علاوه بر بناهای تاریخی و مکان‌های تفریحی، شهر تبریز مکان‌های دیدنی دیگری هم دارد که نباید بدون دیدن آن‌ها تبریز را ترک کنید:

روستای کندوان

کندوان یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین روستاهای تبریز است که شهرتی جهانی دارد. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر نقاط ایران و جهان برای بازدید از این روستا به تبریز سفر می‌کنند. این روستا به خانه‌های کله‌قندی خود که در دل کوه قرار گرفته‌اند، معروف است و آب زلال چشمه‌های آن خاصیت درمانی دارد.

جنگل‌های ارسباران

جنگل‌های ارسباران از جمله مناطق بکر و دست‌نخورده تبریز است که با آرامش و زیبایی بی‌نظیر خود پناهگاهی عالی برای فرار از شلوغی زندگی شهری است. در این جنگل‌ها که با نام ارسبار، آرازبار و قره‌داغ هم شناخته می‌شود، انواع گونه‌های گیاهی و جانوری یافت می‌شود.

خیابان تربیت تبریز

خیابان تربیت یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین خیابان‌های تبریز است. در این خیابان بناهای تاریخی همچون خانه شاهزاده ضیاءالدوله، بازارچه شیشه‌گرخانه و مسجد قدیمی شعبان قرار گرفته‌اند. حتی اگر نخواهید از این بناها بازدید کنید، زیبایی این خیابان آن را به گزینه‌ای عالی برای پیاده‌روی عصرگاهی تبدیل کرده است.

آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟

جلفا

جلفا یکی دیگر از مکان‌های سرسبز و دیدنی اطراف شهر تبریز است که با طبیعت زیبا، بناهای تاریخی و مراکز خرید خود ساعت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند. هر زمان که گذرتان به تبریز افتاد، حتما یک روز را به بازدید از جلفای زیبا اختصاص دهید. خوشبختانه انواع اقامتگاه تبریز و جلفا پذیرای مسافران عزیز این شهر هستند و با خیال راحت می‌توانید به آن سفر کنید.

بناهای تاریخی تبریز کدام‌اند؟

علاوه بر مکان‌های تفریحی، غذاها و سوغاتی‌های خوشمزه، تبریز بناهای تاریخی فراوانی هم دارد که بازدید از آن‌ها لحظات خوشایندی را از سفر به تبریز برای شما رقم خواهد زد:

۱. کاخ و موزه شهرداری

برج ساعت شهرداری تبریز یکی از معروف‌ترین نمادهای این شهر محسوب می‌شود و در کنار ساختمان کاخ شهرداری واقع شده است. کاخ شهرداری کاربری موزه دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست. اهالی این شهر با زبان محلی خود میدان ساعت را ساعات قاباغی می‌نامند.

۲. خانه مشروطه

خانه مشروطه بنایی متعلق به دوره قاجاریه است. این خانه تاریخی از آن جهت که روزی محل تجمع مشروطه‌خواهان بوده است، خانه مشروطه لقب گرفته است. در این بنا چند موزه از وسایل مشروطه‌خواهان وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

۳. مقبره‌الشعرا

مقبره‌الشعرا گورستانی تاریخی در دل شهر تبریز است که در آن عارفان و چهره‌های مطرحی همچون ملک‌الشعرای بهار دفن شده‌اند. هر چند این بنا گورستانی‌ست که عارفان و شاعران بزرگی در آن دفن شده‌اند، اما بنای آن معماری جالبی دارد و یکی از پربازدیدترین بناهای شهر تبریز محسوب می‌شود؛ به‌ویژه برای عاشقان شعر و ادبیات.

۴. مسجد کبود تبریز

مسجد کبود تبریز که یکی از باشکوه‌ترین بناهای معماری اسلامی است و به فیروزه اسلام لقب گرفته است، به زبان خود ترک‌ها گوی مسجد- به‌معنی مسجد سبز- نامیده می‌شود. این بنا که در قرن ۸ بنا شده است، نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری ایرانی و اسلامی است و کاشی‌کاری‌های زیبای آن در هیچ‌یک از بناهای تاریخی ایران نظیر ندارد.

۵. بازار سنتی تبریز

بازار سنتی تبریز هم از دیگر نمونه‌های معماری باشکوه ایرانی است و بازدید از آن هم فال است و هم تماشا؛ هم از یک بنای تاریخی زیبا بازدید خواهید کرد و هم می‌توانید برای عزیزانتان سوغاتی بخرید

آیا در بهار تبریز انتخاب مناسبی برای سفر است؟

۶. ارگ علیشاه

ارگ علیشاه یکی از قدیمی‌ترین بناهای تبریز است که در قرن ۸ ساخته شده است. از این بنای باشکوه تنها دیواری باقی مانده است و اکثر قسمت‌های آن فروریخته است.

۷. ائل‌گلی تبریز

ائل‌گلی یا شاه‌گلی یکی از مکان‌های تفریحی تبریز است که قدمت آن به زمان آق‌قویونلوها بازمی‌گردد. عمارت وسط پارک در کنار دریاچه زیبای آن که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد، گزینه‌ای عالی برای یک تفریح خانوادگی است.

در زمان سفر به تبریز کجا اقامت کنیم؟

تبریز شهر مدرنی‌ست و امکانات رفاهی فراوانی دارد. با توجه به این‌که این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی دارد، متناسب هر سلیقه‌ای و هر بودجه‌ای گزینه‌ای پیدا خواهید کرد. برای آشنایی با اقامتگاه‌ها و هتل‌های تبریز و بررسی شرایط و قیمت‌های آن‌ها از جاباما کمک بگیرید.

تبریز، شهر شیرینی و زیبایی

تبریز از جمله مهم‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که هر ایرانی حداقل یک‌بار در عمرش باید از آن بازدید کند. با توجه به این‌که این شهر در نواحی سردسیری واقع شده است، بهترین زمان برای بازدید از آن از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور است. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفری بهاری هستید، تبریز مقصدی عالی برای شما خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403