اصناف مراقب باشند؛ افزایش چشمگیر جرایم تعزیراتی


اصناف مراقب باشند؛ افزایش چشمگیر جرایم تعزیراتی

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با هشدار به متخلفان حوزه اصناف و بازار گفت: جرایم تعزیراتی افزایش چشمگیری داشته و جریمه ارایه نکردن فاکتور از 200 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به این افزایش جریمه‌ها، با افرادی که به هر دلیل چارچوب قوانین تعیین شده را رعایت نکرده و گرانفروشی کنند، برخورد جدی خواهد شد.

وی تصریح کرد: جریمه تعطیلی غیرمجاز و بدون دلیل اصناف که ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اکنون به ۳۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: جریمه نصب نشدن اتیکت (نشان) از ۲۶۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: از جنبه صیانت و آگاهی‌بخشی به عده اندکی که قصد افزایش نرخ کالاها را خارج از چارچوب تعیین شده دارند، هشدار می‌دهیم.

اشرفی افزود: اگر در نظارت تیم‌های بازرسی پرونده‌ای مبنی بر گرانفروشی و دیگر تخلفات رقم بخورد خارج از روال تشریفات زمان‌بر رسیدگی شده و جرایم سنگینی نیز متحمل خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش میزان نظارت‌ها بیان کرد: شماره تلفن ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت برای دریافت شکایات، پیشنهادات و گزارش‌های شهروندان آماده پاسخگویی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: وظیفه رصد و پایش بازار برعهده جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و در این امر اراده‌ای جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی بدون طی کردن تشریفات قانونی مورد پذیرش نیست، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را گزارش دهند.

اشرفی گفت: برای پیشگیری از هرگونه تخلف در سطح بازار، در برخورد با متخلفان هیچ گونه اغماضی وجود ندارد و بدون شک با جرایم تعزیراتی سنگینی مواجه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه