هوای مسجدسلیمان در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت


هوای مسجدسلیمان در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت

اهواز - ایرنا – شاخص کیفی هوای شهرستان مسجد سلیمان در روز پنجشنبه بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوای شهرستان مسجد سلیمان ۲۱۲ اعلام شده است که بر این اساس در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.

همچنین شاخص کیفی هوای شهرستان های شوش ۱۵۲، ماهشهر ۱۵۲، هندیجان ۱۵۳، گتوند ۱۵۸، اندیمشک ۱۶۰، اهواز۱۶۰، ایذه ۱۷۱ و شوشتر ۱۹۰ و در شرایط ناسالم هستند.

بر اساس این گزارش شاخص کیفی هوا در امیدیه ۱۲۵، بندر امام ۱۴۶، شادگان ۱۴۶ و بهبهان ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس است.

شاخص AQI که برای سنجش کیفیت هوا به کار می‌رود، نشان می‌دهد هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامت افراد داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.

بر اساس این شاخص، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند.همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

شرایط بسیار ناسالم بیانگر هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد. شرایط هوای خطرناک نیز نشان‌دهنده وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است و همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟