ایسر از کروم بوک‌های جدید Spin 714 و Tab 510 با قلم داخلی و بدنه‌ مقاوم در برابر پاشش آب رونمایی کرد


ایسر از کروم بوک‌های جدید Spin 714 و Tab 510 با قلم داخلی و بدنه‌ مقاوم در برابر پاشش آب رونمایی کرد

کروم‌بوک‌های Spin 714 و Tab 510، محصولات جدید ایسر، با طراحی زیبا، قلم داخلی و بدنه‌ی مقاوم دربرابر قطرات و پاشش آب رونمایی شدند.

ایسر که یکی از شرکت‌های پیشگام در ساخت کروم‌بوک است، بهار امسال با دو پیشنهاد جدید به نام‌های Chromebook Spin 714 و Chromebook Tab 510 جان دوباره‌ای به خط تولید خود می‌دهد.

به گزارش انگجت، Chromebook Spin 714 با قیمت پایه‌ی ۷۵۰ دلاری خود (یا ۱۱۰۰ دلار برای مدل سازمانی) لپ‌تاپ پریمیوم جدید ایسر است. از مشخصات این دستگاه می‌توان به پردازند‌ه‌ی Core i7 اینتل نسل دوازدهم و صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب کروم‌بوک پریموم ایسر این است که گوریلا گلس به‌کاررفته در صفحه‌نمایش آن پوشش ضد میکروبی‌ای دارد که برای مقاومت دربرابر لکه‌ها و باکتری‌ها طراحی شده است. همچنین نسبت تصویر ۱۶:۱۰ نمایشگر آن کمی فضای عمودی اضافی برای استفاده دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

Spin 714 علاوه‌بر دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه HDMI نیز ارائه می‌دهد. افزون‌براین، کروم‌بوک مذکور از وای‌فای 6E نیز پشتیبانی می‌کند. در بخش باتری، ایسر ادعا می‌کند با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت می‌توان با کروم‌بوک جدیدش کار کرد. همچنین شارژ سریع Spin 714 می‌تواند تنها پس از ۳۰ دقیقه اتصال به برق، به مدت چهار ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. همچنین برای افرادی که می‌خواهند روشی سریع، آسان و ایمن برای ورود به لپ تاپ خود داشته باشند، اسکنر اثر انگشت نیز برای این کروم‌بوک در نظر گرفته شده است.

اما ویژگی‌ای که Spin 714 را از بسیاری از کروم‌بوک‌های دیگر متمایز می‌کند قلم آن است که ۴۰۹۶ سطح حساسیت فشار دارد و می‌توان آن را درون خود دستگاه جای داد. در ضمن، با وجود اینکه کروم‌بوک مذکور لولای ۳۶۰ درجه دارد، دربرابر قطرات و پاشش آب مقاوم است.

مشخصات Chromebook Spin 714 ایسر
گزینه‌های پردازندهاینتل Core i7-1260Pاینتل Core i7-1265U

اینتل Core i7-1215U

اینتل Core i5-1235U

گرافیکاینتل Iris X
مموریحداکثر ۱۶ گیگابایت LPDDR4X SDRAM
فضای ذخیره‌سازیتا ۵۱۲ گیگابایت PCIe Gen 4 NVMe SSD
باتریتا ۱۰ ساعت زمان استفاده۴ ساعت استفاده با ۳۰ دقیقه شارژ سریع
اتصالوای فای 6Eبلوتوث ۵.۲
دوربین‌هاFull HD با قابلیت کاهش نویز
درگاه‌هاHDMIUSB-C

Thunderbolt 4

USB-A

جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا

ابعاد۳۱۲٫۶ در ۲۲۴ در ۱۸٫۰۵ میلی‌متر
وزن۱٫۴ کیلوگرم
از طرف دیگر، برای افرادی که به‌دنبال کروم‌بوک هیبریدی مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند، Chromebook Tab 510 با قیمت ۴۰۰ دلار طراحی شده است. Tab 510 به جای لولای ۳۶۰ درجه، دارای طراحی جداشدنی ۲ در ۱ است و از تراشه‌ی Snapdragon 7c Gen 2 کوالکام استفاده می‌کند.

صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچی (با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰) کروم‌بوک Tab 510 را به دستگاهی قابل‌‌حمل‌تر نسبت به Spin 714 تبدیل می‌کند. همچنین این محصول عمر باتری بیشتری نسبت به برادر گرا‌ن‌قیمت‌تر خود دارد و ایسر وعده ۱۱ ساعت کار تنها با یک‌بار شارژ را داده است. علاوه بر وب‌کم ۵ مگاپیکسلی جلویی، دوربین ۸ مگاپیکسلی دیگری نیز در پشت آن وجود دارد. نکته‌ی قابل‌توجه این است که با وجود قیمت پایین‌تر، این دستگاه نیز دربرابر قطرات و پاشش آب مقاومت می‌کند و در هر چهار گوشه‌ی آن از ضربه‌گیر استفاده شده تا جلوی آسیب‌های احتمالی گرفته شود. Tab 510 نیز دارای قلم داخلی است.

در آمریکای شمالی، Chromebook Tab 510 قرار است در ماه ژوئیه با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش برسد و Chromebook Spin 714 کمی دیرتر در ماه اوت با قیمت ۷۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

مشخصات Chromebook Tab 510 ایسر
پردازندهاسنپدراگون 7c نسل دوم
گرافیکAdreno 61 کوالکام
مموریحداکثر ۴ گیگابایت LPDDR4X SDRAM
فضای ذخیره‌سازیحداکثر ۶۴ گیگابایت eMMC
باتریتا ۱۱ ساعت زمان استفاده
اتصالوای فای ۵4G LTE رده ۱۳ (اختیاری)

بلوتوث ۵.۰

دوربین‌هادوربین جلویی ۵ مگاپیسلی

دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی

درگاه‌هاUSB-Cجک ۳٫۵ میلی‌متری صدا

محل قرارگیری قلم

ابعاد۲۵۷ در ۱۶۱٫۶ در ۹٫۷۴ میلی‌متر (تبلت)

۲۶۹ در ۱۷۴٫۸ در ۲۱٫۹۴ میلی‌متر (تبلت و کیبورد)

وزن۰٫۴۷ کیلوگرم (تبلت)۱٫۰۳ کیلوگرم (تبلت و کیبورد)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد