مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد


مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد

بر پایه تخمین‌های جدید مرگ‌ومیر ترافیکی سال 2021 آمریکا، NHTSA می‌گوید این رقم به بالاترین میزان در 16 سال اخیر رسیده است. گفته می‌شود حدود 43 هزار نفر جان خود را در تصادفات سال پیش از دست داده‌اند و این میزان یعنی افزایش قابل‌توجه 10.5 درصدی نسبت به سال 2020. بر اساس داده‌های NHTSA، تقریباً … The post مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021...

بر پایه تخمین‌های جدید مرگ‌ومیر ترافیکی سال ۲۰۲۱ آمریکا، NHTSA می‌گوید این رقم به بالاترین میزان در ۱۶ سال اخیر رسیده است. گفته می‌شود حدود ۴۳ هزار نفر جان خود را در تصادفات سال پیش از دست داده‌اند و این میزان یعنی افزایش قابل‌توجه ۱۰.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰. بر اساس داده‌های NHTSA، تقریباً تمامی زیرمجموعه‌های رانندگان و انواع تصادفات با رشد در سال گذشته روبرو بوده‌اند اما این همه ماجرا نیست.

مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد

در گزارش‌های سال پیش کشور آمریکا، تصادفات ناشی از سرعت‌های بالا رشد ۱۷ درصدی داشته‌اند. امسال شاهد ۵ درصد رشد دیگر نیز بوده‌ایم اما بسیاری از بخش‌های دیگر مؤثر روی تصادفات رشد دو رقمی نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته‌اند. یکی از مثال‌های قابل‌توجه دراین‌باره تصادفات در جاده‌های شهری هستند که نسبت به یک سال پیش رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهند.

مرگ‌ومیر ناشی از حضور حداقل یک وانت پیکاپ در صحنه نیز رشد ۱۳ درصدی داشته و این میزان در تصادفات چند خودرو با یکدیگر ۱۶ درصد بیشتر بوده است. دکتر استیون کلیف، مدیر NHTSA می‌گوید:

ما تلاش‌های خود در زمینه ایمنی را دو برابر خواهیم کرد و همه بخش‌ها شامل فرمانداری‌ها، مؤسسات ایمنی، خودروسازان و رانندگان باید ما را همراهی کنند. جان همه ما به این موضوع بستگی دارد

بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱ این موسسه تگزاس بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات (۴۵۷۳ نفر) را بر جای گذاشته است که ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب کالیفرنیا با ۴۲۵۸ کشته (رشد ۱۰.۷ درصدی) و فلوریدا با ۳۷۵۳ کشته (رشد ۱۲.۷ درصدی) قرار دارند. بیشترین میزان افزایش مرگ‌ومیر تصادفات خودرویی آمریکا به ایالت آیداهو با ۲۸۶ نفر (رشد ۳۳.۶ درصدی) تعلق دارد.

مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد

تمامی این آمار نگران کننده به نظر می‌رسد اما حداقل یک بخش وجود دارد که امیدواری را به افراد تزریق می‌کند. در سال ۲۰۲۱ تخمین زده شد کل کارکرد خودروها حدود ۵۲۰ میلیارد کیلومتر بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود که رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

اگر کل مسافت طی شده توسط خودروها در آمریکا را در نظر بگیریم آمار مرگ‌ومیر تصادفات خودرویی این کشور در واقع ۰.۰۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ به ازای هر ۱۶۰ میلیون کیلومتر کارکرد خودروها ۱.۳۴ نفر جان خود را از دست داد درحالی‌که این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۱.۳۳ نفر رسید. به همین خاطر اگرچه میزان مرگ‌ومیر در سال ۲۰۲۱ رشد قابل‌توجهی داشته است اما این امر به خاطر میزان مسافت طی شده بیشتر است. ظاهراً رانندگان همان رفتار ریسکی سال ۲۰۲۰ را ادامه داده‌اند ولی این بار مسافت بیشتری را طی کرده‌اند.

قطعاً این به معنی عدم بهبود اوضاع نیست. رانندگان آمریکایی به راحتی می‌توانند رفتارهای پرخطر در رانندگی را کنار بگذارند و در زمان مستی یا خواب‌آلودگی پشت فرمان ننشینند.

زیرساخت‌ها نیز می‌تواند بهبود یابد اما افزایش تلفات تصادفات سال پیش فقط نتیجه مستقیم سرعت بالا یا رانندگی مخاطره‌آمیز نبوده است و عوامل دیگری را نیز باید در این آمار دخیل دانست.

مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات آمریکا در سال 2021 رکورد زد

منبع
nhtsa

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟