تشدید نظارت بر نانوایی های اسلامشهر/ با قاچاق آرد مقابله می شود


تشدید نظارت بر نانوایی های اسلامشهر/ با قاچاق آرد مقابله می شود

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر بر استمرار و تشدید نظارت و بازرسی از نانوایی ها به منظور مقابله با هرگونه قاچاق آرد، گرانفروشی و کم فروشی و همچنین ارتقاء کیفیت و بهداشت نان با هدف حفظ سلامت مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین حبیبی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان اسلامشهر به ضرورت مقابله با گرانفروشی نانوایان به بهانه افزودن کنجد و یا سایر موارد نیز اشاره کرد و گفت: به استناد مصوبه ستاد تنظیم بازار شهرستان به کلیه نانوایی های شهرستان اعلام می شود به مدت ۲ ماه هرگونه افزایش قیمت به هر بهانه ای بویژه استفاده از کنجد ممنوع بوده و در صورت مشاهده مطابق قانون برخورد قاطع خواهد شد.

وی به افزایش اختیارات قانونی اداره تعزیرات شهرستان در برخورد با متخلفان صنفی بویژه نانوایان اشاره کرد و افزود: در صورت احراز تخلف واحد صنفی و تصمیم مبنی بر پلمب واحد مذکور با همکاری اداره اماکن شهرستان اقدام لازم صورت می گیرد و در صورت تکرار تخلف، نسبت به نصب بنر جهت مشاهده مشتریان اقدام خواهد شد.

فرماندار اسلامشهر همچنین در خصوص آرد های قاچاقی که توسط اداره تعزیرات یا نیروی انتظامی شهرستان کشف می شود نیز اظهار داشت: جهت جلوگیری از انقضای تاریخ مصرف آرد و همچنین ایجاد انگیزه و تشویق برای نانوایان متعهد و دارای سلامت کاری، آرد های کشف شده بلافاصله با هماهنگی و تایید فرمانداری، به اتحادیه مربوطه تحویل و بین افراد واجد شرایط توزیع می شود.

حبیبی در خصوص افزایش سهمیه آرد برای نانوایانی که دارای تعهد و سلامت کاری هستند و یا با کثرت مشتری مواجه اند و همچنین تامین آرد افرادی که دارای جواز بوده ولی سهمیه آرد ندارند، گفت: اسامی این افراد توسط اتحادیه مربوطه احصاء و به منظور بررسی جهت افزایش سهمیه آرد شهرستان به استانداری تهران ارسال خواهد شد.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان اسلامشهر ادامه داد: اتحادیه نانوایان مکلف است جهت دریافت شکایات و انتقادات مشتریان از وضعیت کمی و کیفی نانوایی ها شماره یک خط تلفن همراه را برای آگاهی عموم اطلاع رسانی کند تا مردم اعتراضات و شکایاتشان را از طریق ارسال پیامهای تصویری و صوتی به اتحادیه اعلام کنند. پیامهای ارسالی به این خط تلفن همراه توسط بازرسی فرمانداری نیز مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد.

فرماندار اسلامشهر به اعلام ساعت کاری نانوایی ها نیز اشاره کرد و گفت: در صورت عدم رضایت مشتریان از ساعت کاری برخی از نانوایی ها، بررسی مجدد این موضوع و تجدید نظر در این باره در کمیته کارشناسی کارگروه آرد و نان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شکایت تعدادی از نانوایی ها مبنی بر تاخیر در ارسال آرد از سوی شرکت حمل و نقل مربوطه از این پس کلیه موارد تاخیر در ارسال آرد با فوریت از سوی مسئول اداره غله شهرستان پیگیری خواهد شد تا تاخیر صورت گرفته رفع شود.

اسلامشهر با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت