حضور سه طلایی اسلو در تورنمنت قزاقستان؛ ترکیب تیم ملی کشتی هنوز مشخص نیست


حضور سه طلایی اسلو در تورنمنت قزاقستان؛ ترکیب تیم ملی کشتی هنوز مشخص نیست

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه تنها سه کشتی‌گیر طلایی جهانی اسلو به قزاقستان می‌روند، گفت: حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع برای ارتقای رنکینگ خود در رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان حضور خواهند داشت.

اباذر اسلامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای خواهد بود که تنها سه کشتی‌گیر طلایی در تورنمنت قزاقستان شرکت کنند. امیر حسین زارع با توجه به قرار داشتن در میان سه کشتی‌گیر برتر وزن خودش می‌تواند رنکینگ خودش را در تورنمنت پیش‌رو حفظ کند.

وی به فشردگی چرخه انتخابی تیم ملی پرداخت و گفت: در انتخابی‌ها تعدادی از نفرات در مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند. پیکارهای قهرمانی آسیا در اولان باتور یک مرحله از چرخه انتخابی‌ تیم ملی بود که کشتی‌گیران توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بدنه تیم ملی برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در جام تختی مشخص خواهند شد گفت: در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، منتخبان برتر جام تختی، آسیایی و جهانی نروژ حضور خواهند داشت.

اسلامی یادآور شد: در جام تختی نیز نفرات اول تا سوم قهرمانی کشور و اول تا سوم انتخابی جام تختی جواز حضور در این رقابت‌ها را خواهند داشت. در آخرین مرحله نفرات برتر جام تختی، مدال‌آوران جهانی و قهرمانی آسیا برای پوشیدن ۲ بنده تیم ملی در بلگراد با یکدیگر کشتی خواهند گرفت.

وی در خصوص احتمال برگزاری بازی‌های آسیایی در سال آینده و مشکلات تیم ملی برای حضور قدرتمند در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ برای کسب سهمیه المپیک گفت: هنوز هیچ چیزی در خصوص تاریخ جدید بازی‌های آسیایی مشخص نیست. به طور قطع اولویت ما کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود. ولی در عین حال بازی‌های آسیایی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اسلامی ادامه داد: نمی‌توان نظر داد که ۲ تیم به این رقابت ها اعزام شوند بلکه در برخی اوزان اختلافی نداریم که نفرات دوم می‌توانند به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام شوند ولی در برخی اوزان نیز فاصله میان نفر اول و دوم زیاد است.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی، سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای ۱۲ تا ۱۵ خردادماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این پیکارها حضور خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در