(تصاویر) مسابقه سالانه عکاسی کهکشان راه شیری سال 2022


(تصاویر) مسابقه سالانه عکاسی کهکشان راه شیری سال 2022

برندگان امسال، 25 عکاس از 14 ملیت مختلف هستند و مناظری از 12 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، چین، آرژانتین، شیلی، مصر، فرانسه، اسپانیا، اسلوونی و اسلواکی را به نمایش گذاشته‌اند.

کهکشان راه شیری یکی از باشکوه‌ترین سوژه‌های آسمان شب برای عکاسی است، بنابراین جای تعجب نیست که وب‌سایت Capture the Atlas، رقابتی سالانه برای برجسته کردن آن برگزار می‌کند. این وب‌سایت، اکنون ۲۵ برنده عکس کهکشان راه شیری سال ۲۰۲۲ را معرفی کرده است.

به گزارش فرارو، زمین در فاصله ۲۶۰۰۰ سال نوری از مرکز کهکشان اصلی ما، یعنی کهکشان راه شیری قرار دارد. از دید ما، این بازوی مارپیچی غیرقابل توصیف، شبیه توده درخشانی از ستارگان است که تا حدی توسط ابر کمانی‌شکل کیهانی پر از غبار و گاز، پوشیده شده است. جذابیت این تصاویر، در ترکیب این پدیده زیبا با مناظری فوق‌العاده از سطح زمین است.

به همین منظور، مسابقه عکس سالانه Capture the Atlas برای تجلیل از هنر عکاسی راه شیری طراحی شده است. داوران نه تنها کیفیت خود تصویر، بلکه داستان پشت عکس و تاثیر آن در الهام بخشیدن و ترغیب سایر عکاسان نجومی احتمالی برای عکاسی و رفتن به مکانی تاریک و ساکت و امتحان شانس خود را در نظر می‌گیرند.

برندگان امسال، ۲۵ عکاس از ۱۴ ملیت مختلف هستند و مناظری از ۱۲ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، چین، آرژانتین، شیلی، مصر، فرانسه، اسپانیا، اسلوونی و اسلواکی را به نمایش گذاشته‌اند.

از تصاویر برجسته امسال می‌توان به خانه اسطوخودوس که توسط بنیامین برکات در فرانسه ثبت شده است، اشاره کرد. در این تصویر کهکشان راه شیری با رنگ صورتی بر فراز یک مزرعه اسطوخودوس با خطوط طبیعی که چشم را به سمت کابینی تنها در مرکز تصویر هدایت می‌کند، خودنمایی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت