چهار هزار نفر در کرمانشاه مستمری‌بگیر صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند


چهار هزار نفر در کرمانشاه مستمری‌بگیر صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه گفت: این صندوق بیمه‌گر در استان بیش از 100 هزار خانوار بیمه شده و چهار هزار مستمری بگیر دارد که از این تعداد خانوار مستمری‌بگیر 2 هزار و 37 خانوار در حوزه شهرستان جوانرود هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محسن رشیدی اقدام» روز پنجشنبه در آیین اعطای احکام به بازماندگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان جوانرود که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه رتبه سوم پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایر کشور را دارد که نشان دهنده گسترش فرهنگ بیمه ای در این استان دارد.

وی به مزایای بیمه اجتماعی روستایی و عشایر در حوزه‌های بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی اشاره کرد و اظهار داشت: نقل و انتقال بیمه، ۷۰ درصد پرداختی دولت و ۳۰ درصد بیمه شده از مهمترین مزایای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.

رشیدی‌اقدام، یادآور شد: کارگران فصلی، معلمان قرآن، کوله بران و سایر اقشار می توانند با کمترین پرداختی از مزایای بیمه روستایی و عشایر بهره مند شوند.

فرماندار جوانرود نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت جهاد تبیین در بسیاری از حوزه ها اشاره کرد و گفت: فرهنگ بیمه یکی از این حوزه ها است که با ورود دهیاران، شوراهای اسلامی و بخشداران با وجود ظرفیت هایی که در شهرستان وجود دارد برای فرهنگ سازی و توسعه بیمه اجتماعی روستایی و عشایر باید بیش از پیش تلاش کرد.

«رستگار یوسفی» نقش شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران و شهرداران شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را در راستای گسترش و پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف موثر خواند و از مسئولان مربوطه خواست تا در جلساتی که با شوراهای اسلامی و شهرداران برگزار می شود، مجموعه اعضای صندوق هم حضور داشته باشند تا زمینه‌های همکاری با این صندوق بیش از پیش فراهم شود.

یوسفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷ خانوار روستایی و عشایر شهرستان جوانرود تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایر هستند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های خوبی در این شهرستان انجام شده و می‌توانیم توسعه بیشتری را با همت همه همکاران شاهد باشیم.

وی بر لزوم خدمات رسانی مطلوب در تمام حوزه ها به روستائیان تاکیدکرد و یادآور شد: ما وظیفه داریم روستاها را برخوردار و امکانات رفاهی آنان را بهتر کنیم، تا ماندگاری روستائیان در روستاها بیشتر شود.

در ادامه احکام ۳۷ خانوار مستمری بگیر و بازمانده بیمه اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان جوانرود اعطا و از زحمات و تلاش های فرماندار جوانرود، بخشدار مرکزی و «احمد قبادی» کارگزار بیمه اجتماعی روستایی و عشایر بخش مرکزی این شهرستان تجلیل شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر