ذخیره و توزیع کالاهای اساسی در اصفهان در شرایط خوبی قرار دارد 


ذخیره و توزیع کالاهای اساسی در اصفهان در شرایط خوبی قرار دارد 

اصفهان - ایرنا - سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان گفت: وضعیت ذخیره و توزیع کالاهای اساسی این استان در شرایط خوبی قرار دارد و کالاها با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

حسین ایراندوست روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرغ، تخم مرغ و روغن به فراوانی در بازار توزیع شده و ماکارونی، شکر و برنج هم در سطح مطلوبی در بازار عرضه شده است و در زمان حاضر هیچ کمبودی در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: گوشت قرمز همچنان وضعیت قبلی را دارد و در روزهای گذشته مقداری با افزایش قیمت مواجه شد که در زمان حاضر وضعیت کاهشی پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان اظهار داشت: قیمت گوشت مرغ به کمترین میزان خود رسیده و قیمت تخم مرغ هم کاهشی شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه ماکارونی، برنج، شکر و روغن هم در شرایط فراوانی و پُر محصولی در استان مواجه هستیم و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ایراندوست خاطرنشان کرد: درباره شیر همچنان با تولید مازاد مواجه هستیم و کارخانه ها باید شیر مازاد بر نیاز را خشک و ذخیره کنند.

وی درباره وضعیت خرید مردم گفت: بیشتر مردم قبل از شروع طرح، مایحتاج مورد نیاز خود از جمله تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و روغن را خریداری و ذخیره سازی کردند و بطور طبیعی پس از آن احتمال دارد که بمدت ۲ تا سه هفته تقاضا برای خرید کاهش پیدا کند.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی شده که عرضه مازاد را به نوعی انبار و جذب کنیم افزود: اما به تدریج با کاهش کالاهای ذخیره سازی شده مردم، تقاضا برای خرید افزایش پیدا خواهد کرد و شرایط بازار به حالت عادی بر می‌گردد.

وی گفت: ۲ هفته گذشته و پیش از شروع طرح با مازاد تقاضا مواجه بودیم اما امروز با مازاد عرضه و کاهش تقاضا مواجه هستیم، اما به تدریج تمایل به خرید افزایش پیدا خواهد کرد.

ایراندوست اظهار داشت: میزان مرغی که امروز پنجشنبه به بازار عرضه شد در حد تقاضا بود و نیازی نبود که برای جمعه شب در شرکت پشتیبانی ذخیره سازی کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این به مرغداری‌ها اعلام کرده بودیم می‌توانند مرغ زنده را به خارج از استان ارسال کنند اما امروز اعلام کردیم که دیگر نیازی به ارسال نیست و عرضه با تقاضا برابری می‌کند و بازار به تدریج شکل عادی به خود می‌گیرد .

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: وضعیت توزیع نان سنتی هم در بازار استان هیچ تغییری پیدا نکرده بدلیل اینکه قرار نیست یارانه آرد هیچ تغییری داشته باشد و کار عرضه آرد همانند گذشته در حال انجام است و هیچ تغییری در قیمت، فراوانی و عرضه رُخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: تغییری در عرضه و توزیع نان ایجاد نشده و نظارت در همه حوزه‌ها بویژه نانوایی‌ها افزایش پیدا کرده است و فعالیت نانوایی‌ها از نظر روزهای کاری، روزهای تعطیلی و ساعات کاری بر اساس برنامه پیش بینی شده انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403