بیش از 9 هزار بازرسی در واحدهای صنفی خراسان جنوبی انجام شد


بیش از 9 هزار بازرسی در واحدهای صنفی خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طی 10 روز گذشته بیش از 9 هزار و 264 مورد بازرسی از انبارها و شبکه‌های توزیع کالاهای هدف در راستای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها انجام شده است.

علی تهوری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به ضرورت افزایش نظارت‌ها از آغاز اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در هفته گذشته بازرسی‌ها با اولویت نظارت بر انبارها تشدید شده است.

وی افزود: در این راستا با به‌کارگیری توان کارکنان سایر حوزه‌ها همچنین همراهی دستگاه‌های همکار و تعزیرات حکومتی از ۱۹ اردیبهشت ماه جاری تاکنون بیش از ۹ هزار و ۲۵۴ مورد بازرسی از انبارها و سایر شبکه‌های توزیع کالاهای هدف انجام شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۲۷ پرونده تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال شده که برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به شرح وظایف سازمانی درخصوص ۲ سامانه جامع انبارها و جامع تجارت تصریح کرد: سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت ۲ سامانه بسیار مهم و کاربردی در زمینه نظارت بر شبکه توزیع کالا از تولید تا عرضه خرده‌فروشی هستند که بازرسان معاونت بازرسی نیز در این ایام تمرکز و اولویت را بر این حوزه مهم گذاشته‌اند.

تهوری افزود: تمامی فعالان اقتصادی باید انبارها یا هرگونه محل نگهداری کالای خود را در سامانه جامع انبارها همچنین گردش کالاها در زنجیره تولید تا مصرف را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

وی گفت: در غیر این صورت انبارها و کالاهایی شناسایی شده توسط بازرسان از مصادیق احتکار یا ظن به قاچاق تلقی شده و با متخلفان در این خصوص قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار