مدیرعامل بنیاد رودکی درگذشت عثمان محمدپرست را تسلیت گفت


مدیرعامل بنیاد رودکی درگذشت عثمان محمدپرست را تسلیت گفت

مجید زین العابدین مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی در پیامی درگذشت استاد عثمان محمدپرست، هنرمند برجسته موسیقی مقامی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عثمان محمدپرست نوازنده پیشکسوتِ دوتار، حدود ساعت 10 صبح امروز پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401 در بیمارستان 22 بهمن شهر خواف به دیار باقی شتافت.

عثمان محمد پرست معروف به عثمان خوافی بود. او بعد از عمل جراحی ستون فقرات با استفاده از صندلی چرخ‌دار حرکت می‌کرد و قادر به نواختن ساز نبود. این نوازنده و خواننده موسیقی خراسانی در زمان حیاتش آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها «مقام نوایی» با شعر طبیب اصفهانی است.

مجید زین‌العابدین در پیام تسلیتش آورده است:

استاد عثمان محمد پرست، چهره‌ای ماندگار از گنجیه بشری موسیقی مقامی کشور دعوت حق را لبیک گفت و به زندگی ابدی پیوست.
استاد محمدپرست، هنرمند برجسته و کمال یافته‌ای بود که علاوه بر حرکت در قله هنر موسیقی مقامی، با اقدامات متعدد خیریه در عرصه مسئولیت اجتماعی نیز واجد صفات عالی انسانی و اخلاقی بود. قطعات برجسته او در موسیقی مقامی خراسان، در نهانخانه دل‌ها ماندگار و یادگار خواهد بود.

درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده محترم و جامعه فرهنگی و هنری ایران زمین تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت واسعه الهی مسالت می‌نمایم.

مجید زین العابدین
مشاور وزیر و مدیرعامل بنیاد رودکی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته