ماهانه 2400 تن آرد در رفسنجان مصرف می شود


ماهانه 2400 تن آرد در رفسنجان مصرف می شود

کرمان-ایرنا-سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: ماهانه 2 هزار و 400 تن و روزانه 87 تن آرد در این شهرستان مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضامُشکی عصر پنجشنبه در بازدید از کارخانه آرد رفسنجان اظهار کرد: ۳۸۰ نانوایی در سطح روستاها و شهرهای رفسنجان فعالیت دارند که روزانه مصرف آرد در این خبازی ها بیش از ۸۷ تن است.

وی افزود: یک کارخانه آرد در رفسنجان وجود دارد که گندم مورد نیاز را از کرمان و استان های مجاور تهیه و تبدیل به آرد کرده و به بازار عرضه می کند که خوشبختانه تا کنون مشکلی در تأمین سهمیه آرد خبازی ها (نانوایی ها) در این شهرستان ایجاد نشده است.

مشکی تصریح کرد: این کارخانه، روزانه ۸۷ تن معادل ماهانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن آرد را به نانوایی های شهرستان تزریق می کند.

وی افزود: برای جلوگیری از تخلفات و تأمین به موقع آرد؛ بازدیدها و نظارت ها توسط ۶ تیم ۱۳ نفره از ارگان های اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و اداره غله شهرستان انجام می شود.

مُشکی بیان کرد: از ۲۷ اردیبهشت تا کنون این تیم بازرسی نانوایی ها را رصد کرده و مورد بازرسی قرار دادند که طی این امر پرونده تخلف ۲۹ واحد نانوایی به تعزیرات ارسال شد.

وی ادامه داد: تعطیلی غیر مجاز، توزیع خارج از شبکه آرد، کم فروشی و عدم رعایت مسایل بهداشتی از تخلفات این نانوایی ها بوده که منجر به تشکیل پرونده وئ ارسال به تعزیرات شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان تصریح کرد: روز گذشته از کارخانه تولید کیک و کلوچه در رفسنجان بازدید به عمل آوردیم که این واحد هم با قیمت ثباتی مواد اولیه شامل آرد و روغن را تأمین می کند.

علی احمدیان مدیرعامل کارخانه آرد در رفسنجان هم گفت: گندم مورد نیاز این کارخانه از شهرستان ای داخل استان و نیز گاهی از بندرعباس و چابهار تأمین و تبدیل به آرد و به بازار عرضه می شود.

وی افزود: روزانه در این کارخانه بیش از ۲۰۰ تن آرد تولید و ۸۷ تن روانه بازار داخلی شهرستان و بقیه آن به کرمان، زرند، شهربابک و انار ارسال می شود.

احمدیان گفت: سهمیه آرد نانوایی های رفسنجان بنا به جمعیت تحت پوشش بین ۵ تا ۱۵ تن آرد است که به آن ها تحویل داده می شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403