سنای آمریکا کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد


سنای آمریکا کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

سناتورهای آمریکایی به کمک بی‌سابقه 40 میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سنای آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران، بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده و از سوی دیگر، سران آمریکا، فنلاند و سوئد در واشنگتن دیدار کردند.

سی‌اِن‌اِن گزارش داد، اکثریت قاطع سناتورهای آمریکایی از این لایحه که پیشتر توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود حمایت کردند.

لایحه این بسته کمک به اوکراین در حالی برای امضای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال می‌شود که روسیه درباره ارسال این کمک‌ها و تأثیر آن بر طولانی شدن درگیری‌های اوکراین هشدار داده است.

در رأی‌گیری روز پنجشنبه مجلس سنای آمریکا برای تصویب این لایحه، ۸۶ سناتور از آن حمایت کرده و ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه با تصویب آن مخالفت کردند.

پیش از انجام این رأی‌گیری «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت، این مبلغ هنگفت صرف امور نظامی، اقتصادی و انسانی در اوکراین خواهد شد.

هم زمان با این جلسه سنا، بایدن در کاخ سفید میزبان «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد و «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند بود.

سنای آمریکا کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

بایدن در نشستی خبری بعد از دیدار با آن‌ها یادآوری کرد که چطور نظامیان سوئد و فنلاند در اشغال افغانستان و عراق، آمریکا را همراهی کردند.

نینیستو در این نشست خبری گفت: «جنگ روسیه علیه اوکراین، اروپا و محیط امنیتی ما را تغییر داد. فنلاند اقدام برای عضویت در ناتو را در راستای تقویت امنیت خود و امنیت دو سوی اقیانوس اطلس اتخاذ می‌کند».

اندرسون نیز در ادامه گفت، دولت سوئد «به این جمع‌بندی رسیده که مردم سوئد درون اتحاد ناتو به بهترین شکل محافظت می‌شوند و این اقدام (پیوستن به ناتو) با حمایت گسترده پارلمان سوئد همراه شد».

از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو فرد مطلع نوشت، بایدن احتمالاً روز پنجشنبه یک بسته کمک صد میلیون دلاری را نیز به طور مجزا برای اوکراینی‌ها امضا خواهد کرد که شامل تسلیحات توپخانه‌ای و تجهیزات راداری خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان