حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مهریز بسیار مهم است


حفظ و نگهداری بناهای تاریخی مهریز بسیار مهم است

یزد- ایرنا- به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی روز پنجشنبه در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان تعدادی از فعالان حوزه گردشگری مهریز با تقدیم لوح سپاس و شاخه‌های گل تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان بنادکی عصر پنجشنبه مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی به همراه جمعی از مسئولان شهری از تنی چند از فعالان حوزه گردشگری مهریز با تقدیم لوح سپاس و شاخه‌های گل تجلیل کرد.

وی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش پر اهمیتی در حفاظت از میراث فرهنگی دارد و باید به تبیین جایگاه بخشی در حوزه میراث فرهنگی پرداخته و با عزم راسخ و احساس مسئولیت اجتماعی در راستای انتقال میراث گذشتگان به نسل آینده تلاش کرد.

محمد دهقان بنادکی افزود: حفظ و نگهداری بناهای تاریخی شهرستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود زیرا ریشه و فرهنگ هر شهر و کشور در گرو آثار تاریخی است و باید همواره فعالان فرهنگی و گرشگران سخت‌کوش تجلیل شوند.

همچنین مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و حفظ میراث ارزشمند گذشتگان در شهرستان اشاره کرد و همکاری مردم و مسئولان با این اداره را در راستای حفظ آثار منطقه خواستار شد.

حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان، ارتقا و بهبود صنایع دستی، بهبود امکانات رفاهی و اقامتگاه‌های بوم گردی در شهر و روستاها از جمله مواردی است که در این آیین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهر امروزی مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های بغدادآباد، مهرپادین، مزویرآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته