امام زمان(عج) مهربان‌ترین فرد نسبت به همه ملت‌ها هستند


امام زمان(عج) مهربان‌ترین فرد نسبت به همه ملت‌ها هستند

حجت‌الاسلام فوادیان درباره وظایف منتظران، تاکید کرد: امام واسطه فیض و مهربان‌ترین موجود هستی است، اکنون مهربان‌ترین قلبی که در سینه می‌تپد متعلق به امام مهدی(عج) است که همه ملت‌ها را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در تشریح وظایف منتظران، اظهار کرد: علما درباره این وظایف کتاب های بسیار نوشته اند، در مکیال المکارم 80 وظیفه منتظران آمده است، به دلیل فراگیری این وظایف همه به سه وظیفه کلی بازمی گردد.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: معرفت، اطاعت و محبت سه وظیفه اصلی منتظران است، یعنی باید امام مهدی(عج) را خوب بشناسیم نه اینکه اطلاعات ظاهری ایشان را بدانیم بلکه رابطه خودمان را با حضرت در عالم تعریف کنیم امام واسطه فیض است و همه خیرات و خوبی هایی که به ما می رسد به برکت ایشان است: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء».

وی تاکید کرد: امام واسطه فیض و مهربان ترین موجود هستی است، اکنون مهربان ترین قلبی که در سینه می تپد متعلق به امام مهدی(عج) است که همه ملت ها را دوست دارد و دوست دارد با محبت همه را به کمند ارتباط با خدا و عبودیت بیاورد.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: امام مهدی(عج) آخرین ذخیره الهی است خدا 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر ارسال کرده است، اشرف مخلوقات پیامبر اعظم(ص) را به رسالت برگزیده و سپس 12 امام معصوم(ع) را برای هدایت بشر انتخاب کرده است که حضرت مهدی(عج) آخرین آنها است و هر ولی خدا آمدنش را بشارت داده است چنان که حضرت موسی(ع) بعثت حضتر عیسی(ع) را بشارت داد و مسیح(ع) بشارت نبوت حضرت محمد(ص) را دادند و حضرت رسول(ص) بشارت مهدی موعود(عج) را.

وی در ادامه ابراز کرد: امام مهدی(عج) ادامه راه حرکت انبیاء و اولیاء هستند، ما در عصر و زمانی زندگی می کنیم که ایشان امام ماه ستند کسی که چشم امید همه به ایشان است لذا ضرورت دارد وظایفمان را نسبت به حضرت حجت(عج) بدانیم.

حجت الاسلام فوادیان تاکید کرد: وظیفه دوم اطاعت است، بیانات حضرت مهدی(عج) یا در قالب توقیعات آمده یا در از مسیر تشرفات؛ در کتاب مفاتیح الجنان حکاتی سید رشتی و حاج علی بغدادی آمده یا سخنانی که حضرت(ع) به علی بن مهزیار داشته اند، این فرمایشات گویی خطاب به ما است؛ مثل تاکید بر صله رحم، رسیدگی به فقرا و ضعفای جامعه.

دبیرعلمی اندیشکده بین المللی مهدویت خاطرنشان کرد: سومین وظیفه منتظران محبت به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، ما وقتی کسی را دوست داریم به او هدیه می دهیم، به حضرت(عج) هم هدیه دهیم ثواب قرآن هایی را که می خوانیم، وقتی کسی را دوست داریم او را ناراحت نمی کنیم، پس با خطاها و گناهان قلب امام زمان(عج) را ناراحت نکنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر