روابط عمومی ستاد فهما آیینه دستاوردهای انقلابی و جهادی بچه‌های مسجد است


روابط عمومی ستاد فهما آیینه دستاوردهای انقلابی و جهادی بچه‌های مسجد است

حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه ارتباطات و فضای مجازی با هدف معرفی اقدامات مختلف در سطح هر سازمان و مجموعه‌ای اظهار کرد: روابط عمومی ستاد فهما آیینه دستاوردهای انقلابی و جهادی بچه‌های مسجد است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت‌وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌‌ای (فهما)، در آستانه (روز روابط عمومی) به جایگاه این بخش تاثیرگذار در سطح سازمان اشاره‌ کرد و گفت: امروزه با توجه به گسترش ابزارهای ارتباطی نوین و اهمیت ارایه دستاوردهای هر مجموعه، روابط عمومی نقش مهمی را در انعکاس فعالیت‌ها ایفا کرده و به نوعی آیینه بیرونی هر سازمان به شمار می رود.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: کارکرد فوق زمانی بیش از پیش نمایان می‌شود که گذر سنت به مدرنیته را در عرصه‌های مختلف و به ویژه در فرهنگ سطح جامعه مشاهده می‌کنیم چراکه در این شرایط جنس مطالبات متفاوت شده و با تکنولوژی گره می‌خورد؛ مساله‌ای که در کشور ما همچون سایر نقاط جهان به خوبی مشهود بوده و هر قشر و گروه سنی به نوعی ابزار ارتباطی مدرن را وارد زندگی خود کرده و خوراک فکری‌اش را عمدتا از این ابزار می‌گیرند.


وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می گذرد»؛ تصریح کرد: معظم‌له همچنین عنوان کردند که: «سلامت یک دستگاه به اتصال اجزای آن و هم نوایی و هم سازی آن ها ارتباط دارد. روابط عمومی ها می توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص کننده ی روش ها و نقص های دستگاه مربوط خود باشند». با توجه به سخنان ایشان روابط عمومی را می‌توان یکی از اصلی ترین عناصر در سطح ادارات و سازمان ها توصیف کرد.​


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در بخش دیگری از مباحث خود افزود: اساسا نوع ارایه خوراک فکری بر اساس نیازها، مستلزم رویکرد حرفه‌ای و آشنایی با ارتباطات در دنیای نوین است فارغ از اینکه جامعه هدف سنتی یا مدرن بوده، جایگاهی در سطح کلان داشته باشد و یا در بخش‌های جزئی‌تر و برای مثال در سطح یک نهاد یا سازمان فعالیت کند؛ نکته مهم ارایه محتوا بر اساس کارکرد و به شیوه جدید است که در این عرصه روابط عمومی اولین و مهمترین نقش را ایفا می کند.


​حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه اظهار کرد: با چنین نگرشی کارکرد روابط عمومی درعرصه‌ نهادهای مردمی و مذهبی به ویژه مسجد اهمیت بسزایی یافته است؛ هرچند که مسجد خود به تنهایی یک رسانه در سطح جامعه و امت اسلامی به شمار می‌رود؛ اما با توجه به آنچه که نسبت به گستردگی ارتباطات جمعی در دنیای امروز مطرح است؛ معرفی و انعکاس فعالیت‌های مسجدی در بخش‌های مختلف تاثیر مهمی در جذب اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان به مهمترین نهاد مردمی اسلامی دارد.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما با تاکید بر اینکه مساجد نیازمند تقویت عرصه روابط عمومی هستند، تصریح کرد: با وجودی که این نگرش نیازمند برنامه‌ریزی و امکانات است اما می‌توان امیدوار بود که حداقل با برپایی دوره‌های حرفه‌ای در این عرصه؛ فعالیت‌های مسجدی در سطح محلات هر استان، شهرستان و روستاهای مختلف معرفی شود.


وی گفت: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با چنین رویکردی وارد عمل شد و با محور قرار دادن فعالیت‌های مسجدی اقدام به معرفی دستاوردهای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در سراسر کشور کرد تا از این رهگذر استعدادهای مسجدی را به جامعه شناسانده و از سوی دیگر برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت در مسجد ایجاد انگیزه کند.


مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: بیش از دو میلیون عضو در سطح 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور با رویکرد انقلابی و جهادی به دنبال تحقق اهداف نظام و آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از سنگر مسجد هستند که یکی از ستون‌های تحقق این مهم انسجام در ارتباطات و تعامل گسترده در سطح فضای مجازی است.


حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: اکنون و همزمان با فرارسیدن روز روابط عمومی؛ مایه افتخار است که اعلام کنم توانسته‌ایم این دستاوردها را در سطح رسانه‌های مختلف اعم از مکتوب، دیداری و شنیداری به سمع و نظر مردم رسانده و به ویژه جامعه مسجدی را از این فعالیت‌ها مطلع کنیم و اساسا هدف ما نیز قائم بر همین مساله بود.


وی ادامه داد: روابط عمومی ستاد فهما در راستای تحقق این عرصه از ابزار نوین ارتباطی و فضای مجازی بهره فراوانی بُرد؛ راه‌اندازی صفحه بچه‌های مسجد در شبکه های اجتماعی و مهمتر از همه انعکاس فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد و حضور در رسانه‌ها تنها گوشه‌ای از رویکردی است که با اتکا بر توان اهل مسجد شکل گرفت و امیدواریم که این روند در آینده تبلور بیشتری یابد.


حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه دیدار چهره به چهره در روابط عمومی ستاد فهما با مدیران کانون‌های مساجد را از دیگر اتفاقات مثبت این اداره کل برشمرد و افزود: این دیدارها منجر به افزایش تعامل با هدف انعکاس فعالیت‌ها شد که قطعا در آینده گسترش خواهد یافت؛ اما آنچه که مشخص است اینکه شکل‌گیری یک جریان منسجم و پویا به منظور توسعه و معرفی فعالیت‌های مسجدی نیازمند رویکردی است که مورد حمایت بیش از پیش دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این عرصه باشد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس