1700 هیات مذهبی کرمان ثبت سامانه شده‌اند


1700 هیات مذهبی کرمان ثبت سامانه شده‌اند

کرمان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از فعالیت بیش از 2 هزار هیات مذهبی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از هزار و 700 هیات در سامانه رسمی کشوری طوبی ثبت شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام غلامحسین حقانی روز جمعه در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیات های مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اظهار کرد: این انتخابات همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است تا اعضای این شوراها انتخاب شوند.

وی افزود: تمامی هیات ها حتی آنها که در سامانه طوبی ثبت نیستند می توانند در این انتخابات شرکت کنند البته با شرط اینکه دارای سه سال سابقه و فعالیت باشند که سوابق هیات های مذهبی در سامانه بیرق نیز ثبت می شود.

1700 هیات مذهبی کرمان ثبت سامانه شده‌اند

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری انتخابات در ۲۳ شهرستان استان کرمان در بخش شهداد شهرستان کرمان هم که تعداد هیات ها بالای ۱۰۰ مورد است این انتخابات برگزار می شود.

حجت الاسلام حقانی گفت: شهرستان های دارای ۱۰۰ هیات مذهبی باید پنج عضو، شهرستان های دارای ۱۵۰ هیات هفت عضو و نیز شهرستان های دارای بیش از ۱۵۰ هیات نیز باید ۹ عضو شورا را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در شهرستان های فاریاب و نرماشیر انتخابات شورای هیات های مذهبی برگزار می شود.

۱۸۰ هیات مذهبی در رفسنجان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان هم در این برنامه بیان کرد: ۱۸۰ هیات مذهبی در این شهرستان فعالیت دارند و تعداد نامزدهای این انتخابات ۱۸ نفر هستند.

حجت الاسلام مهدی حسنی با اشاره به اینکه شوراهای هیات های مذهبی حلقه وصل با حاکمیت هسستند تصریح کرد: این شوراها باعث تسهیل امورات تشکل های مذهبی، تقویت فکری مناسب و نیز ترویج مقدمات دوری از انحرافات و خرافات می شود.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟