مردم نیازمند حق انتخاب در خرید گوشی همراه


مردم نیازمند حق انتخاب در خرید گوشی همراه

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اعلام اینکه قدرت خرید مردم پایین است گفت: امروزه بیش از 70 درصد مردم گوشی هایی با قیمت پایین تر از 7 میلیون تومان خریداری می کنند و گوشی بالاتر از این قیمت، نیازمند توان مالی قابل توجهی است که فقط دهک‌های بالای جامعه می‌توانند آنها را خریداری کنند.

مردم نیازمند حق انتخاب در خرید گوشی همراه
ابراهیم درستی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه یک کارگر یا کارمند اگر بخواهد یک تلفن معمولی خریداری کند باید چندین ماه بخشی از حقوق خود را پس انداز کند گفت: بیشتر قشر جامعه را کارمندان و کارگران تشکیل می دهند و این افشار با حقوق پایینی که دارند، امکان ندارد که بتوانند گوشی آیفون ۳۰ میلیون تومانی خریداری کنند.

وی با اعلام اینکه گرانی در تمامی نقاط دنیا وجود دارد گفت: در سراسر جهان مردم به صورت منطقی با گرانی برخورد میکند، اما در ایران مردم هنگام گرانی برای خرید از همدیگر سبقت میگیرند و به بحران ها دامن می زنند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با اعلام اینکه کشور ما با بحران هایی همچون تحریم، گرانی و کرونا دست به گریبان بوده است گفت: در حالیکه همه مردم با تبعات این مشکلات دست به گریبان هستیم، نباید در هزینه‌کرد خود اشتباه کنیم، به ویژه دهک‌های پایین جامعه که می بایست درآمد خود را به درستی مدیریت کنند.

درستی درخصوص ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه بالاتر از ۶۰۰ دلار گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی گوشی بالای ۶۰۰ دلار در بازار وجود دارد، به نظر می رسد این قانون عملیاتی نشده و به نتیجه نرسیده است.

وی با اعلام اینکه ابزارهای بسیاری برای کنترل واردات گوشی صورت گرفته است گفت: هنگامی که گوشی های ممنوعه وارد بازار شده، یعنی در اجرای قانون اشکالاتی وجود دارد که نتیجه آن را در بازار مشاهده می کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری تلفن همراه و لوازم جانبی با تاکید بر اینکه رجیستری گوشی بیش از ۹۰ درصد قاچاق را در بازار مدیریت کرده است گفت: می توان با نظارت بیشتر آن ۱۰ درصد را نیز مدیریت کرد.

وی با اعلام اینکه سه هزار نوع تلفن همراه در کشور وجود دارد گفت: مردم بنا بر توان مالی و نحوه کارکردی که از یک گوشی انتظار دارند، اقدام به انتخاب و خرید می کنند، بنابر این تنوع زیاد گوشی به اندازه ای است که حق انتخاب را به مردم داده است.
درستی با انتقاد از محدودیت واردات گوشی با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار گفت: نباید برای مردم محدودیت بی مورد ایجاد کنیم، زیرا معتقد هستم مردم باید حق انتخاب داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه گوشی تلفن همراه، مواد مخدر یا الکل نیست گفت: اینکه گوشی تلفن همراه را بدین اندازه محدود و ممنوع کنیم، جای تعجب دارد.
نایب رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر محدودیت واردات کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود گفت: گوشی تلفن همراه در داخل تولید نمی شود، بنابراین هیچ محدودیتی نیز برای واردات آن نمی توان اعمال کرد.
نایب رییس اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه آیا واردات گوشی تلفن همراه از طریق رانت و به وسیله افرادی خاص صورت می گیرد گفت: در حالیکه هزار وارد کننده رسمی گوشی در کشور فعال هستند، نمیتوان از رانت در واردات گوشی همراه سخن گفت، زیرا رانت زمانی اتفاق می افتد که واردات یک کالا در انحصار افراد یا شرکتهای انگشت‌شمار باشد، بنابراین در واردات گوشی تلفن همراه شفافیت وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...