ابعاد زندگی 30 شخصیت مؤثر در دوره معاصر مکتوب شد


ابعاد زندگی 30 شخصیت مؤثر در دوره معاصر مکتوب شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبری توانا، نشست بررسی مجموعه آثار شخصیت‌های مانا به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سرای اهل قلم سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد. محمدقبادی‌، دبیر شورای پژوهش دفتر ادبیات انقلاب...

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبری توانا، نشست بررسی مجموعه آثار شخصیت‌های مانا به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سرای اهل قلم سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

محمدقبادی‌، دبیر شورای پژوهش دفتر ادبیات انقلاب اسلامی گفت: دفتر ادبیات انقلاب اسلامی سال ۸۸ پژوهشگرانی که در حوزه مختلف فعالیت می‌کردند و‌ دغدغه تاریخ و فرهنگ داشتند، شناسایی کرد تا مجموعه پژوهشی بر اساس شخصیت‌ها را گردآوری کند.

وی با بیان اینکه ما برای نگارش شخصیت‌های مانا افرادی را برگزیده‌ام که در جامعه خود و اطراف اثرگذار بوده و آثار قابل توجهی را به وجود آوردند، تصریح کرد: از میان نام‌آوران افرادی را انتخاب کردیم که پرونده پژوهشی آن‌ها بسته شده باشد، یعنی در قید حیات نباشند.

قبادی‌ با اشاره به اینکه ما دوره ۱۰۰ ساله را از مشروطه به بعد برای بررسی پژوهشگاه انتخاب کردیم، افزود: در این دوره ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار که کمتر به آن‌ها پرداخته شده بود، مورد بررسی قرار داده ‌با استفاده از آرشیویی که داشتیم توانستیم درباره زندگی ۳۰ شخصیت موثر کتاب بنویسیم.

وی با بیان اینکه در کتاب‌ها به ابعاد مختلف شخصیت افراد پرداخته‌ایم، تصریح کرد: ما تصمیم داریم در آینده ۵۰ عنوان کتاب از شخصیت‌های ملی در عصر معاصر را که در شرایط خاص قدم‌های تصمیم‌ساز برداشته‌اند، چاپ و روانه بازار نشر کنیم. این آثار بدون قضاوت نویسنده و گردآورندگان به نگارش درآمده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا