بزرگترین تیم تاریخ داوری آسیا در جام جهانی 2022 قطر/ سومین حضور فغانی


بزرگترین تیم تاریخ داوری آسیا در جام جهانی 2022 قطر/ سومین حضور فغانی

مسابقات جام جهانی قطر شاهد حضور بزرگترین تیم داوری اعزامی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود.

بر اساس گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مجموع ۱۹ داور و کمک داور از منطقه AFC برای قضاوت در جام جهانی قطر انتخاب شده اند که این تعداد سه نفر بیشتر از دوره قبل یعنی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. همچنین این اولین باری است که داور و کمک داور زن از آسیا برای جام جهانی فوتبال انتخاب می‌شود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با درج اسامی داوران و کمک داوران آسیایی اعزامی به جام جهانی قطر به سومین حضور متوالی علیرضا فغانی از جمهوری اسلامی در جام جهانی فوتبال و همینطور حضور محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری به عنوان کمک داور در جام جهانی ۲۰۲۲ اشاره کرد.

این سایت نوشت، یوشیمی یاماشیتا یکی از داوران برجسته کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است، که به عنوان اولین داور زن در لیگ قهرمانان آسیا و AFC Cup قضاوت کرد. او همچنین در مسابقات قهرمانی زنان در جام جهانی زنان و المپیک ۲۰۲۰ توکیو سوت زد.

علیرضا فغانی از جمهوری اسلامی ایران که سومین حضور متوالی خود در جام جهانی فوتبال را انجام خواهد داد، محمد عبدالله داور جام جهانی ۲۰۱۸ از امارات و عبدالرحمن الجاسم کمک داور (VAR) در روسیه ۲۰۱۸ از قطر از جمله این داوران هستند.

کریس بیث از استرالیا، داورفینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱ و داور مسابقه فینال مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ما نینگ از چین نیز برای اولین بار برای قضاوت در جام جهانی فوتبال انتخاب شده‌اند.

کمک داوران محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری از جمهوری اسلامی ایران، طالب المری و سعود احمد المقاله از قطر، محمد الحمدی و حسن المهری از امارات، کائو یی و شی ژیانگ از چین و اشلی بیچم و آنتون شچتینین از استرالیا دیگر اعضای تیم داوری از آسیا هستند.

علاوه بر این، عبدالله آل ماری از قطر، محمد بن جهاری از سنگاپور و شائون ایوانز از استرالیا به عنوان مسئول ویدیویی مسابقات ترکیب قدرتمند داوران آسیا را تشکیل می‌دهند.

برای قضاوت در جام جهانی قطر، در مجموع ۳۶ داور، ۶۹ کمک داور و ۲۴ کمک داور ویدئویی بر اساس کیفیت و عملکردشان در مسابقات فیفا و همچنین سایر مسابقات بین المللی و داخلی در سال‌های اخیر انتخاب شده اند.

افراد منتخب در چندین سمینار در آسونسیون، مادرید و دوحه شرکت خواهند کرد که در آن کلیپ‌های ویدئویی از موقعیت‌های واقعی بازی را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و در جلسات تمرینی عملی با بازیکنان شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

راهیابی مراکش، تونس و کامرون به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا