امام جمعه قزوین: دست سودجویان و دلالان اقتصادی از مایحتاج مردم کوتاه شود


امام جمعه قزوین: دست سودجویان و دلالان اقتصادی از مایحتاج مردم کوتاه شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه مسئله گرانی مورد توجه مسوولان قرار بگیرد، گفت: نظارت‌ها برای کنترل قیمت و بازار تشدید و دست سودجویان و دلالان اقتصادی از مایحتاج مردم کوتاه شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که با حضور گسترده مردم در مسجد النبی برگزار شد،درباره اقدام دولت برای اصلاح یارانه‌ها افزود :دولت با جراحی اقتصادی در صدد کمک به مردم و تامین معیشت خانوارهای محروم و مستمند بوده و همچنین از بین بردن رانت‌ خواری‌ و کوتاه کردن دست مفسدان از بیت المال خواهد شد.
وی اظهار داشت : کشور نیاز به جراحی هایی دارد و در کوتاه مدت دردهایی ایجاد و در بلند مدت به نفع مردم است.
آیت الله عابدینی تصریح کرد : امروز در کشور این طرح در حال اجراست و دولت شهامت به خرج داده و می‌خواهد کشور را از این مسیر بازگرداند که قطعاً سختی‌های فراوانی دارد که امیدواریم کار را با موفقیت پیش ببرد.
خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه
برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت سودجویان و محتکران از مهمترین مطالبات مردم در این برهه زمانی است، ادامه داد: باید جلوی احتکار گرفته و با گران فروشان به شدت برخورد شود بنابراین مسوولان در شرایط فعلی نظارت با کمیت و کیفیت را همچنان با جدیت ادامه دهند.
آیت الله عابدینی با اشاره به طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: باید با ترویج مبانی فرهنگی در مسئله افزایش جمعیت، راهکارهای فرزندآوری در بین خانواده ها ترویج یابد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد : یکی از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای نیروی جوان آن است و ضرورت دارد قانون‌گذاری درستی در زمینه فرزندآوری اجرا شود.
وی با اشاره به خطر پیری جمعیت، اظهار کرد: تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری باید در دستور کار مسوولان، نخبگان و خانواده ها قرار گیرد.
آیت الله عابدینی افزود : فرزند آوری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته است، به همین جهت صاحبان اندیشه و قلم باید برای اینکه فرزند آوری به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود تلاش کنند و گام بردارند.
وی یاد آور شد: برخی با القا فرهنگی غرب مبادرت به نگهداری حیوانات می کنند و مهر و محبتی که باید به فرزند داشته باشند برای حیوانات هزینه می کنند در حالی که کسانی دشمنان به دنبال افزایش جمعیت هستند.
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات لبنان اشاره کرد و افزود : این انتخابات در یک دهه اخیر بی نظیر بود و سید حسن نصرالله با ورود به موقع مانع اختلافات و در نهایت منجر به پیروزی حزب الله شد.
وی در ادامه به مناسبت های پیش پرداخت و ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: مومن واقعی باید به شعائر دینی اهمت دهد و احترام بگذارد و حفظ آن را جدی بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در