امیرعبداللهیان به هند دعوت شد


امیرعبداللهیان به هند دعوت شد

تهران- ایرنا- وزرای امور خارجه ایران و هند در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص لزوم گسترش روابط دوجانبه و مهم ترین موضوعات منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» امروز جمعه با «سوبرامانیام جایشانکار» همتای هندی خود در خصوص مهم ترین موضوعات در دستور کار روابط فیمابین دو کشور و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، با اشاره به مناسبات خوب بین تهران و دهلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است و همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و هچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از شاخص های مناسبات رو به رشد موجود است.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها و روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی خود دعوت کرد تا برای دیدار و گفت‌وگو و رایزنی با مقامات عالی‌رتبه کشورش به دهلی سفر کند که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه ایران و هند و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس