پنج هزار هیات مذهبی در استان اصفهان فعال است


پنج هزار هیات مذهبی در استان اصفهان فعال است

اصفهان - ایرنا - مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: حدود پنج هزار هیات مذهبی در مراسم مختلف بویژه ایام محرم و صفر در این استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیات های مذهبی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: ۳۶۱ داوطلب در انتخابات هیات‌های مذهبی این استان ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه این انتخابات همزمان با سراسر کشور برگزاری می شود تا اعضای این شوراها انتخاب شوند، ادامه داد: انتخابات هیات های مذهبی در این استان در ۲۹ شعبه اخذ رای برگزار شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: شهرستان های کوچک باید پنج عضو، شهرستان های بزرگ هفت عضو و شهرستان اصفهان نیز ۹ عضو شورا را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات امروز پرشور و با قانونمداری، انسجام و نظم خاصی برگزار شد ابراز امیدواری کرد که هیات های مذهبی به ارتقای سطح فرهنگی جامعه و انسجام بین هیات های شهرستانی توجه جدی داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه نیزدر گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: ۱۳۵ هیات مذهبی در این شهرستان فعالیت دارند و نامزدهای این انتخابات ۱۶ نفر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مرادی با اشاره به اینکه ۱۴ مرد و ۲ زن در این انتخابات ثبت نام کردند، افزود: شوراهای هیات های مذهبی حلقه وصل با حاکمیت هستند.

وی تصریح کرد: این شوراها باعث تسهیل امور تشکل های مذهبی، تقویت فکری مناسب و ترویج مقدمات دوری از انحرافات و خرافات می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در