اجرای رزمایش الی بیت المقدس در گلستان و چند خبر کوتاه


اجرای رزمایش الی بیت المقدس در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس- ایرنا- اجرای رزمایش سراسری الی بیت المقدس12 در گلستان، شروع وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کشف یک تن شکر در مینودشت، برگزاری انتخابات هیات‌های مذهبی، شرکت 10 هزار و 36 داوطلب گلستانی در کنکور ارشد و بستری 99 بیمار کرونایی از مهمترین اخبار کوتاه روز جمعه این استان شمالی است.

سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: رزمایش الی بیت المقدس۱۲ با نام و یاد سرلشکر شهید محمد حجازی با حضور ۴۷ گردان و با رمز "یا علی ابن ابی طالب" در سه محور دفاعی، امنیتی و امدادی در سراسر استان انجام شد.

آغاز وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در گلستان

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: از عصر امروز وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با گرد و غبار محلی، رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق در استان پیش بینی می‌شود.

محمود محمدقلی پور افزود: برای فردا هم ناپایداری جوی همراه با کاهش محسوس دما (۱۲ تا ۱۶ درجه سانتی گراد) خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: ناپایداری هوا تا اواخر وقت شنبه تداوم دارد و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام با افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان بیان کرد: امشب و فردا آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه در مناطق کوهستانی استان، دور از انتظار نیست.

کشف بیش از یک تُن شکر در مینودشت

دادستان عمومی و انقلاب مینودشت از کشف یک تُن و ۲۰۰ کیلوگرم شکر در این شهرستان خبر داد و گفت: این شکرها در یک واحد مسکونی کشف شد.

یاسر بای افزود: شکر پس از کشف، توقیف و برای توزیع به نرخ دولتی به اتحادیه این صنف منتقل شد.

برگزاری انتخابات هیات‌های مذهبی در گلستان

قائم مقام اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ششمین دوره انتخابات هیات‌های مذهبی، همزمان با سراسر کشور در ۱۳ حوزه انتخابی این استان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا دیلمی هیات‌های مذهبی را محور و کانون جهاد تبیین دانست و بیان کرد: هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی در استان فعال است.

شرکت ۱۰هزار و ۳۶ داوطلب گلستانی در کنکور کارشناسی ارشد

مهدی کاشانی نژاد نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گلستان گفت: ۱۰ هزار و ۳۶ داوطلب از این استان به مدت سه روز در کنکور سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کردند.

وی اظهارداشت: پنج هزار و ۷۰۶ خانم و چهار هزار و ۳۳۰ آقا در پنج شهرستان استان با هم رقابت کردند و نتایج این آزمون شهریورماه اعلام می‌شود.

به گفته وی، ۱۳۵ رشته کارشناسی ارشد نا پیوسته در دانشگاه‌های گلستان وجود دارد.

اعزام چهار مشتزن گلستانی به مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی

علی بیانی رییس هیات بوکس گلستان گفت: تیم بوکس استان بعد مراحل آماده سازی به مسابقات قهرمانی کشور که تا سوم خرداد به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود، اعزام شد.

وی افزود: ارسلان مهردل در وزن ۷۵ کیلو گرم، علی قاسم آبادی در وزن ۵۷ کیلوگرم، فرهمند هلاکویی در وزن ۶۳/۵ کیلوگرم و ستار سیدزادیی در وزن ۶۰ کیلوگرم به سرپرستی و مربیگری جعفر رمدانی از گلستان در این مسابقات شرکت کردند.

بستری ۹۹ بیمار کرونایی در گلستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ۲ رقمی شدن تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: هم اینک ۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

سعید گل فیروزی اظهارداشت: بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی، شهرهای گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، آق قلا، رامیان و گمیشان در وضعیت آبی قرار دارند و وضعیت در کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، علی آبادکتول، مراوه تپه و کلاله زرد است.

وی افزود: تا کنون حدود ۹۴ درصد از واجدان شرایط در استان نوبت اول، بیش از ۸۴ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند اما آمار حدود ۴۰ درصدی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در استان مطلوب نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۷۰سال، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و کارکنان بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی