هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور در یزد پیگیری شد


هفته هفتم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور در یزد پیگیری شد

یزد- ایرنا- هفته هفتم بیست و ششمین دوره مسابقات اسبدوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور 40 سوارکار در 6 دور در مجتمع سوارکاری صفائیه یزد پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این هفته سوارکاران در مسافت یک هزار و ۸۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که در پایان اسب‌های پرویزخان، پارکو عکام، اسکوت، پادشاه وهاب، پدیده اس تی اس و پیربابا سردار زودتر به خط پایان رسیدند و قهرمان شدند.

این مسابقات به مدت هشت هفته عصرهای جمعه با حضور تماشاگران در مجتمع سوارکاری صفاییه شهرستان یزد پیگیری می‌شود و در پایان به صاحبان اسب‌های برتر جوایزی تقدیم می‌شود.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...