قزوین از توسعه گردشگری با الویت حفاظت از زیست بوم طبیعی حمایت می کند


قزوین از توسعه گردشگری با الویت حفاظت از زیست بوم طبیعی حمایت می کند

قزوین - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت که با صراحت و شفاف از توسعه گردشگری با اولویت حفاظت از زیست بوم طبیعی استان حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، مهندس مهدی بخشنده روز جمعه در بازدید از پروژه ۴۰هکتاری جنگل کاری در منطقه الموت غربی افزود : کشورهای اطراف ایران اسلامی در منطقه میلیاردها دلار برای ایجاد فضای سبز هزینه می کنند؛ اما ما باید شاکر نعمتهای خداداده باشیم که چنین مناطق سرسبز و بکری در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه صدور مجوزهای بی رویه در استان قزوین مثلا در منطقه دریابک، بلای جان محیط زیست شده و می توان از ظرفیتهای مردمی و دستگاه های اجرایی برای مقابله با طرحهای توسعه ضد محیط زیست بهره مند شد.

بخشنده یادآورشد : اتاق بازرگانی قزوین برای مقابله با طرح های توسعه ضد محیط زیست پای کار ایستاده است و شفاف و باصراحت از توسعه گردشگری با اولویت حفاظت از زیست بوم طبیعی استان حمایت می کند.

به گفته رییس اتاق بازرگانی استان قزوین درسفرریاست محترم جمهور به این استان گفتند که مقام معظم رهبری دستور ویژه برای حفظ دشت قزوین داده اند و در این راستا ما می توانیم دربخشهایی از دشت قزوین چنین پروژه هایی را عملیاتی کنیم .

وی افزود : پیشنهاد دیگر اتاق بازرگانی قزوین اختصاص میزی به دوستان گروه وفور جنگل در اتاق بازرگانی است که در دیدارها و نشست های کاری، فعالان اقتصادی و نمایندگان نهادهای اجرایی با این پروژه بیشتر آشناشوند.

قزوین از توسعه گردشگری با الویت حفاظت از زیست بوم طبیعی حمایت می کند

عبدالحسین مظفری معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست استان قزوین نیز در این بازدید گفت : یکی ازمحاسن طرح هایی که جنگل کاری دارد؛ تثبیت کربن و آلاینده های صنعتی و جلوگیری از افزایش تصاعدی آن است و همچنین صرفه جویی های بخش آب می تواند از طریق دستگاه های اجرایی و مردم استان در کاهش گرد و غبار در منطقه دشت قزوین کمک حال باشد.

مهندس قضایی ازمدیران پروژه جنگل کاری وفور جنگل نیز در این بازدید گفت: طرح ۴۰هکتاری جنگل کاری در منطقه الموت غربی بامشارکت جوانان بخش خصوصی و شهروندان اجرایی شده و همگان می توانند بااهدای نهالی یا کاَشت آن به عزیزان و خانواده خود، یادگارماندگار سبز در محیط طبیعی از خود به جا گذارند.
سعید یوسف زادگان رئیس دپارتمان کشاورزی اتاق بازرگانی قزوین نیز خاطرنشان کرد که برای انتقال آب به پروژه های خاص و مهمی مثل طرح درختکاری وفور جنگل ، می توان پتانسیل شهرک های صنعتی رامدنظرداشت و با توجه به وجود شهرک های صعنتی که دارای مجوز تصفیه خانه هستند و با استفاده از خدمات شرکت های تولیدی می توانیم در قالب طرحی در کمیسیون کشاورزی اتاق، از کاهش بیابان و خشکسالی در کنار شهرک ها پیشگیری کنیم.

قزوین از توسعه گردشگری با الویت حفاظت از زیست بوم طبیعی حمایت می کند

به گفته وی دپارتمان کشاورزی به عنوان یک کمک در کنار جوانان مشتاق بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت های نهادهای بخش خصوصی و دستگاه های دولتی آمادگی دارد.
دراین بازدید حاج علی ابوترابیان از بازرگانان و فعالان اقتصادی نام آشنای استان قزوین ،مبلغ ۵۰۰میلیون ریال برای تداوم این پروژه به عنوان کمک درقالب مسئولیت های اجتماعی اختصاص داد.همچنین کاشت نهال هایی به یادگار توسط آقایان بخشنده ،یوسف زادگان و ابوترابیان صورت گرفت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد