سید حسن نصرالله: اشغال فلسطین، شکستی برای کشورهای عربی و همه ملت‌های منطقه بود


سید حسن نصرالله: اشغال فلسطین، شکستی برای کشورهای عربی و همه ملت‌های منطقه بود

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت ششمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه، به بررسی مسائل منطقه و لبنان پرداخت.

سید حسن نصرالله: اشغال فلسطین، شکستی برای کشورهای عربی و همه ملت‌های منطقه بود

سید حسن «سید حسن نصر الله»، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را به مناسبت ششمسن سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین، فرمانده حزب‌الله در سوریه آغاز کرد.

شهید بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب الله ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۱۳ مه ۲۰۱۶) در حمله راکتی و توپخانه‌ای تکفیری‌ها به نزدیکی فرودگاهی نظامی در حوالی دمشق، پایتخت سوریه ترور و شهید شد.

نصرالله در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بدرالدین به خانواده وی، گفت که سال گذشته به خاطر کرونا، شرایط برگزاری این بزرگداشت فراهم نبوده است.

وی ضمن قدردانی از مردم لبنان به خاطر مشارکت در انتخابات پارلمانی، به ویژه اتباع لبنانی مقیم خارج که در صفوف طولانی اخذ رأی حضور داشتند، تصریح کرد، شاید برای برخی از این اتباع، به خاطر رأی دادن به حزب الله و همپیمانانش، مشکلاتی نیز ایجاد می‌شد، ولی با وجود این، رأی دادند و باید از همه این افراد، قدردانی کرد.

شهید بدرالدین زندگی خود را برای مقابله با صهیونیستها و تکفیریها صرف کرد

دبیر کل حزب الله لبنان سپس به شخصیت شهید بدرالدین پرداخت و گفت: «بسیاری از افراد مانند شهید بدرالدین به اقتضای شغل جهادی خود، نزد مردم شناخته شده نیستند. تصاویر آنان نیز مخفی است. ولی پس از شهادت، نامهای واقعی آنان اعلام می‌شود. فیلمهای مستندی نیز درباره زندگی آنان ساخته می‌شود».

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه شهید بدرالدین شجاعت و شهامت و اراده بالایی داشت، تأکید کرد، این شهید کل «زندگی خود را در مقابله با صهیونیستها و تکفیریها صرف کرد. این شهید، یکی از نمادهای نسل خود است؛ نسلی است است که مؤمن و مجاهد بودند. وی با نام ذوالفقار در تامی میادین [جنگ] از فلسطین گرفته تا لبنان و سوریه حضور داشت».

شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، اشغال فلسطین موسوم به «نکبة» در سال ۱۹۴۸، شکستی برای همه کشورهای عربی و «ملتهای منطقه بود. ملتهای ما همچنان با نتایج این شکست مواجه هستند. منطقه ما نیز [از طریق جنگ] در حال فرسایش است و از ۷۴ سال پیش تا کنون، با جنگ مواجه است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز