دوحه: آماده مشارکت برای حل مسائل مذاکرات وین هستیم


دوحه: آماده مشارکت برای حل مسائل مذاکرات وین هستیم

امیر قطر روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان گفت: امیدواریم بین طرف‌ها در پرونده مذاکرات هسته‌ای با ایران توافقی حاصل شود و قطر آماده مشارکت برای کمک به حل مسائل پیرامون این مذاکرات هسته ای است. به گزارش شبکه العربی قطر ، « شیخ تیم بن حمد آل ثانی » امروز ( جمعه ) در کنفرانس خبری مشترک با « اولاف شولتس » صدر اعظم آلمان که در برلین...

به گزارش شبکه العربی قطر ، « شیخ تیم بن حمد آل ثانی » امروز ( جمعه ) در کنفرانس خبری مشترک با « اولاف شولتس » صدر اعظم آلمان که در برلین برگزار شد، اظهار داشت: ما درباره راه حل صلح آمیز پرونده هسته ای ایران گفتگو کردیم و امیدوارم طرف ها در این پرونده به توافق برسند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: من و صدر اعظم آلمان درباره اهمیت توافق ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا گفت‌ و گو کردیم.

امیر قطر اظهار داشت: در این دیدار همچنین ما به تلاش های دولت قطر در افغانستان تاکید و توافق کردیم که چالش هایی وجود دارد که نیازمند تلاش های مشترک بین المللی است.

صدر اعظم آلمان نیز در این نشست خبری، از ایران و دیگر طرف های مذاکرات وین خواست تا فرصت توافق را از دست ندهند.

بخشی قابل توجهی از سخنان مقامات عالی دوکشور در این نشست خبری به مسئله انرژی اختصاص یافت. امیر قطر با بیان این کشورش نقش کلیدی در انرژی جهان ایفا می کند و بدنبال بازارهای جدید در حوزه انرژی است، گفت که اروپا یکی از بازارهای قابل توجه درحوزه انرژی برای قطر است.

آلمان و قطر در بحبوهه تلاش های برلین برای یافتن گزینه های جایگزین واردات گاز روسیه که ۴۵ درصد از نیازهای این کشور اروپایی را تشکیل می دهد، قرارداد همکاری در زمینه انرژی با تمرکز بر گاز مایع امضا کردند.

به گزارش سانه‌های قطر، وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌ای که خبرگزاری «د پ آ» آلمان آن را منتشر کرد، افزود: این توافق نامه همکاری امروز (جمعه) با امضای «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر که هم اکنون در برلین بسر می‌برد و «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان امضا شد.

بر اساس این بیانیه، این توافق نامه انرژی به آلمان کمک می‌کند تا عرضه گاز خود را با واردات گاز طبیعی مایع از قطر، متنوع کند و در عین حال انگیزه‌ای برای همکاری در زمینه «هیدروژن سبز» ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی